Kia

Mästerkatten

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Hoj
Sparkcykel
Killed in action. Vad är det för jävla wannabe skitbilar? Är de enbart till för folk som vill ha en ny bil men inte har råd med en riktig? Varför finns kia och varför säljs de i Sverige?

Under en trevlig hojtur uppmärksammade jag inte mindre en tre olika typer åkandes i kia helt bliss om verkligheten utanför den av koreansk plast doftande atmosfären. Nära döden för mig tre gånger för att snåla totalt ointresserade människor åkte runt i en säd.

Varför?

Eller har jag helt fel som inte uppskattar byggkvaliteten hos detta koreanska mästerverk.

/Vän av ordning

För att de är billigare än superdyra volvos ???? Samma kvalite men du får mer för pengarna i en kia med mer utrustning. Undrar om du ens kommer upp i en v70s urpsprungspris om du väljer till all extrautrustning som finnes till en kia ceed tex.

Våra grannar har Kia o de är ganska så rika .De verkar iallafall nöjda

Jag har kört min Kia Ceed med 2-liters diesel nu i 3.5 år och 7500 mil, helnöjd med den, inga fel eller problem, inga missljud, känns bra ihopskruvad.... :glömdet

Har ni någonsin suttit i en kia? Och nej kia är inte ens billiga 199900 för en cee’d 1.6 CRDi EX komfort vafan nu komfort innebär, golf tsi 160 gt r-line 199900 eller varför inte en svettig v40 för 225000.

Ähh jag är bara anti kia ;)

Last edited:
Förvånandsvärt så tyckte jag att den dög. Jag är dock med för amerikanska bilar.

Nu är de kvalite ;) Volvo går fan inte lita på mer. Inte golfen heller.

Sen handlar de väl om föraren i detta fall.

Osentimentalt och praktiskt. En bil för konsumenter som gör jobbet bränslesnålt med den där dieselsnurran. Den håller på att bli vad Skoda Octavia varit. Det där resonemanget kan vi leda tillbaka till 140/240/740. Intressant hur många tiotusenlappar folk är beredda att lägga för att komma ner en dl i förbrukning. Kör man många mil och vill ha ett trygghetspaket kan jag förstå det, jag kör pyttelite numera och vill inte ha en krona mer i bil än vad som är nödvändigt och kör snorbilligt med en gammal hyfsat trygg, flärdlös bil, (som faktiskt inte dricker så mycket heller).

Varför finns asiatiska bilar öht?

Tacka vet jag tyska bilar och kanske Volvo. Det är kvalitet.

Varför finns asiatiska bilar öht?

Tacka vet jag tyska bilar och kanske Volvo. Det är kvalitet.

Håller med dig.
V70 06 2,4d 160 hk.
24 t mil rasad växellåda (automat)
26 t mil ett accspjäll går åt helvete bilen går sumpigare än en 90 hästars hyundai accent. 10 tusen för att fixa.

Och diverse massa jävla fel med växellådan.
Alla vinrutor på ca 10 bilar sprack någonstans.
Bytta vindrutan på min och den klarade sig hela 5-6 månader sen blev de värre sprickor.

Gånga detta med ca 7-8 bilar. Ja de var så många.

Var tog kvaliten vägen ? De var ju bättre förr-

Kia tummar inte för mycket. Koreaner var piss förr men nu har de kommit ifatt gällande kvalitet.

Toyota håller tex särklass bäst kvalite av alla bilar men är jävligt tråkiga.

Hello volvo här var de kvalite ;)
Ja jag glömde, lådan bytades till en helt ny. När jag nådde ca 50 tusen mil så började lådan gå åt helvete igen ;)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park