KGK Suzuki - MC-tillbehör

Spangstar

2007: Sämsta MC-året på länge!
Gick med
28 Mar 2004
Hoj
Suzuki SV650S -03
Såg just att KGKSuzuki (http://www.kgksuzuki.se) har öppnat sin tillbehörsavdelning för MC, dock verkar det bara vara för "butiker" då man måste logga in. Man kan ju hoppas på att man inom snar framtid ska kunna köpa Suzuki orginaltillbehör från sin vanliga handlare!?

Någon som vet mer?

Nja, det är ju si som såhär.
Kgk Suzuki är generalagent för en massa olika saker inom vårat gebit, men att handla där är ungefär som att handla hos Duells eller Grahns, man ska nog vara handlare eller dylikt för att shoppa över disk där.

starclassic skrev:
Nja, det är ju si som såhär.
Kgk Suzuki är generalagent för en massa olika saker inom vårat gebit, men att handla där är ungefär som att handla hos Duells eller Grahns, man ska nog vara handlare eller dylikt för att shoppa över disk där.

Var kanske lite otydlig, jag förstår att vi "dödliga" inte kan handla hos de men det jag hoppas på är att man nu ska kunna beställa suzuki orginaltillbehör från sin lokala handlare.

Jonaz_STHLM skrev:
Var kanske lite otydlig, jag förstår att vi "dödliga" inte kan handla hos de men det jag hoppas på är att man nu ska kunna beställa suzuki orginaltillbehör från sin lokala handlare.

Det kan man!! och dom har bra lagerhållning och snabba leveranser... på det jag har beställt iallafall!

gixxermf skrev:
Det kan man!! och dom har bra lagerhållning och snabba leveranser... på det jag har beställt iallafall!

Och svinhöga priser kan ju tilläggas! :(
Det blir till att jaga rätt på något ställe där man kan beställa delar från tyskland eller USA om man inte har lust att betala över dubbla priset.

demoniak skrev:
Det blir till att jaga rätt på något ställe där man kan beställa delar från tyskland eller USA om man inte har lust att betala över dubbla priset.

Originaldelar är av naturen vääääldigt dyra tyvärr!!

demoniak skrev:

Jag beställde ett tonat höjt kåpglas idag... 850 kronor kostade det. Svindyrt? Pirat kostar 1100!

Snabba leveranser på det som finns i sverige... finns det i japan tar det längst tid av alla tillverkare, tillockmed fiat (bilar, jag vet!) överglänser dom tiderna... det säger inte lite!

//jaG

Zeb_Macahan skrev:
Jag beställde ett tonat höjt kåpglas idag... 850 kronor kostade det. Svindyrt? Pirat kostar 1100!

Andra exempel:
Hugger,
MSRP i USA: motsv. 1400:-,
butikspris i USA: motsv. 1100:-,
rek.pris i sverige: 2500:-.

Kuts, 950:- resp. 590:- resp. 1625:-!

Bukspoiler, 2100:- resp. 1700:- resp. 3624:-!

Kåpglas, 520:- resp. 415:- resp. 874:-

Finns det handlare i sverige som ligger under de av KGK Suzuki rekomenderade cirkapriserna?

Att det är dyrare i sverige måste vi acceptera pga högre tullar,skatter och moms. Men att det ska vara så förbannat dyrt är konstigt.

Jag hävdar ändå att kåpglaset är billigt i sverige jämfört med pirat!

Frakten från USA äter upp en del av vinsten med. Räkna med iaf 200 kronor (räkneexempel kåpglas 415+300(frakt)*1,25+tullavgift=ca 1000 kr.

//jaG

demoniak skrev:
Andra exempel:
Hugger,
MSRP i USA: motsv. 1400:-,
butikspris i USA: motsv. 1100:-,
rek.pris i sverige: 2500:-.

Kuts, 950:- resp. 590:- resp. 1625:-!

Bukspoiler, 2100:- resp. 1700:- resp. 3624:-!

Kåpglas, 520:- resp. 415:- resp. 874:-

Finns det handlare i sverige som ligger under de av KGK Suzuki rekomenderade cirkapriserna?

Man kan jämföra med tyskland också. Det är väl samma tullar för hela EU? Och tyskland har 16% moms tror jag.

Hugger: tyskland 1850:- sverige 2500:-
Spoiler: tyskland 2700:- sverige 3624:-
Kuts: tyskland 760:- sverige 1625:-

Suzuki i tyskland har en "online shop", http://www.suzuki.de/content/index.html klicka på "Händler" => sökknappen "und los" => valfri handlare och sedan "online shop"
Alla handlare verkar följa rekomenderade priser där.

Nån som vet nåt ställe i tyskland som ligger under rekomenderade priserna man kan beställa från?

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats