Kga 15/6

oFFkeFF skrev:
Jag harvade runt med 15-38 med standardlåda.

Det var vad Axxexs sa att jag skulle köra på!

Vad har ni för mål!? Mitt är att iaf komma under 1,10 och kanske under 1,09... :gnissla :3freak

oscar skrev:
Det var vad Axxexs sa att jag skulle köra på!

Vad har ni för mål!? Mitt är att iaf komma under 1,10 och kanske under 1,09... :gnissla :3freak

Jag har haft lite problem att få upp bra fart på den där banan, men jag hoppas iaf på ~1.12

oFFkeFF skrev:
Jag har haft lite problem att få upp bra fart på den där banan, men jag hoppas iaf på ~1.12
1.12, bah! Jag blir överlycklig om jag kör på 17 tider och riktigt nöjd om jag kommer ner på 16!
Med RD'n så hoppas jag att koplingen inte ska slira ihjäl sig så man i alla fall kan få till något varv under 1.20... Ska beställa nya lameller nu kom jag på!

oscar skrev:
Det var vad Axxexs sa att jag skulle köra på![/QUOTE=oscar]15-38, hmmm. Tyvärr ändrade jag till 15-37 eller till och med 36 inför Falkenberg och fick inte användning alls för sexan. Det lär bli likadant på Gelleråsen. Kedjespänningen går inte att rubba förrän jag har tagit bort navet och slipat bort en del färg. :rolleyes:

Jag körde 1,13,1 förra året med min Yamaha så jag kommer sikta på 1,11. Men kanske upptäcker jag att den nya hojen inte har några större fördelar mot den gamla på Gelleråsen. Men det tror jag. Ut ur Trösen bort mot Esset och ut ur Hårnålen var den förra riktigt trött. Hondan drar mycket bättre. Och lite mer vana borde också synas på tiderna.

Lite kuriosa:

Tider 2003
Watz: 1,07,2
Torsell: 1,10,1
Corneliusson: 1,11,4
Sjöström: 1,17,7

Tider 2004
Mårtensson: 1,08,2
Nordgren/Corneliusson: 1,10,6
Hålén: 1,11,4
Andersen: 1,12,8
Lodnert: 1,13,5

Nyteknik skrev:
Jag körde 1,13,1 förra året med min Yamaha så jag kommer sikta på 1,11. Men kanske upptäcker jag att den nya hojen inte har några större fördelar mot den gamla på Gelleråsen. Men det tror jag. Ut ur Trösen bort mot Esset och ut ur Hårnålen var den förra riktigt trött. Hondan drar mycket bättre. Och lite mer vana borde också synas på tiderna.

Lite kuriosa:

Tider 2003
Watz: 1,07,2
Torsell: 1,10,1
Corneliusson: 1,11,4
Sjöström: 1,17,7

Tider 2004
Mårtensson: 1,08,2
Nordgren/Corneliusson: 1,10,6
Hålén: 1,11,4
Andersen: 1,12,8
Lodnert: 1,13,5
2004 körde väl både Cajback och Sjöström på 1.08.xx tider...
Kom på att när Watz körde 1.07.2 så hade han en bruten underarm... SANT!

Torkel skrev:
2004 körde väl både Cajback och Sjöström på 1.08.xx tider...

Jo, fast rejset senare under hösten.
Sjöströms tid från 2003 var med en 250sp om jag inte minns fel.

RS250-drevning? Nån? Jag har nog en sån där smutt lista nånstans som jag tappat bort, saknade den igår när jag hade loss allting och krängde däck.

För övrigt behöver jag en växelpelle, nån som har en att sälja på onsdag? Min är liten, skev, sned och trasig men funkar nog ändå. :D

Jag är nöjd om jag kommer dit och kan köra öht. Det är bra med högt satta mål eller hur. :D

Alla kanske inte har läst sina mail, men hur som helst så ingår el samt att tidtagningen är igång! Jag föreslår att de som inte har egna transpondrar försöker låna en. Här ska det fanimej inte gå att dölja några tider... :D

oscar skrev:
Alla kanske inte har läst sina mail, men hur som helst så ingår el samt att tidtagningen är igång! Jag föreslår att de som inte har egna transpondrar försöker låna en. Här ska det fanimej inte gå att dölja några tider... :D

Sätts på laddning imorgon :)

oscar skrev:
Varför använda transponder och banans tidtagningsystem när de flesta har egen laptimer?

De som har köpt en AIM MyChron genom det amerikanska gruppköpet (och kanske även andra som har en sådan) har en egen "fyr". Om några tar med sig dessa kan vi placera dem längs banan för mellantider. Det bör ju vara intressant att se vad olika spår gör för skillnad?

Nyteknik skrev:
Varför använda transponder och banans tidtagningsystem när de flesta har egen laptimer?

De som har köpt en AIM MyChron genom det amerikanska gruppköpet (och kanske även andra som har en sådan) har en egen "fyr". Om några tar med sig dessa kan vi placera dem längs banan för mellantider. Det bör ju vara intressant att se vad olika spår gör för skillnad?
Då skulle du ha köpt en riktig logger för några tusenlappar till. Mellantider är nog bra men intet är som loggning med 5-10 Hz!
Kom på att jag ska låna med mig en USB-Seriell kabel från jobbet, bra att du påminde mig!

Torkel skrev:
Då skulle du ha köpt en riktig logger för några tusenlappar till. Mellantider är nog bra men intet är som loggning med 5-10 Hz!
Kom på att jag ska låna med mig en USB-Seriell kabel från jobbet, bra att du påminde mig!
Jag betalade 1.700 kr för min AIM MyChron. En "logger" som racerpelle köpte kostade ca 3.000 kr mer (möjligen mer). Även om jag hade haft pengar som gräs hade jag nog inte köpt en sådan. Vill se mina varvtider och möjligen mellantider - inget överflödigt lull-lull på en racer, tack.

Edit: vad är det för information från din Aprilia (bortsett varvtider) som du laddar över i datorn? Jag tänker att det är en hoj som inte fordrar så stor noggrannhet för att funka skapligt och att man efter några år vet ungefär hur den funkar utan att mäta allt så noga.

Last edited:
Nyteknik skrev:

Man får iaf garanterat med alla varvtider, och man riskerar inte att plocka upp ir-signalen från någon annans fyr, som kan ge en del + och - på varvtiderna.

Klart trevligt när båda sätten fungerar dock.

Nyteknik skrev:

Då måste ju alla med AIM timers vara medvetna om att det sitter flera fyrar ute så att man kan ställa in den rätt för att ta mellantid också.

oFFkeFF skrev:
Man får iaf garanterat med alla varvtider, och man riskerar inte att plocka upp ir-signalen från någon annans fyr, som kan ge en del + och - på varvtiderna.

Klart trevligt när båda sätten fungerar dock.
Precis. Men man ställer ju inte ut mer än en fyr på samma ställe och då blir det inga fel.

Har du en AIM laptimer/fyr? Ta med i så fall. Vore intressant att få mellantider.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa