Chris Ash
Kapten Gars
Inom den hårdare musiken har alltid klaviaturen varit ett omtvistat ämne. För vissa är keyboards inte förenligt med riktig hårdrock medan andra älskar det. Detta trots att hårdrocksklaviaturen har en lika lång historia inom genren som gitarren,trummorna och basen. Band som AC/DC och Motörhead har alltid deklarerat att de aldrig kommer att använda keyboards, Steve Harris i Iron maiden sa precis samma sak under början av karriären men ändrade sig efter ett tag, precis som han ändrade sig angående playbackspelningar....
Black metal-orkestrar som använder sig av keyboards blir kallade sellouts och oäkta. Traditionella hårdrocksband med keyboardmattor får töntstämpel.
Vad säger ni? Är Keyboards+metal stenhårt eller något av ondo?
Jag tycker att det finns få saker som är lika jäkla tunga som en maffig och fet Hammondorgel som ligger och skränar ovanpå gitarrerna, försök föreställa er ett Purple eller Heep utan orgel. Hårdrock som fan helt enkelt! Eller det spöklika och dammiga ljudet från en gammal mellotron, piano för en dramatisk touch. Synthmackor för 80-talskänslan.......
Fast i ärlighetens namn ska erkännas att jag föredrar de gamla analoga prylarna, var har alla B3
r, Trons, Moogar och Fender Rhodes tagit vägen inom dagens hårdare rock? Var är den nya Ken Hensley eller den nya Lordan?
Black metal-orkestrar som använder sig av keyboards blir kallade sellouts och oäkta. Traditionella hårdrocksband med keyboardmattor får töntstämpel.
Vad säger ni? Är Keyboards+metal stenhårt eller något av ondo?
Jag tycker att det finns få saker som är lika jäkla tunga som en maffig och fet Hammondorgel som ligger och skränar ovanpå gitarrerna, försök föreställa er ett Purple eller Heep utan orgel. Hårdrock som fan helt enkelt! Eller det spöklika och dammiga ljudet från en gammal mellotron, piano för en dramatisk touch. Synthmackor för 80-talskänslan.......
Fast i ärlighetens namn ska erkännas att jag föredrar de gamla analoga prylarna, var har alla B3