Kevlarlameller, erfarenheter?

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Ska köpa nya lameller till min GSX-R 750 och står i valet och kvalet om jag ska köpa kevlarlameller eller vanliga. Kevlarlamellerna kostar ju drygt 500kr mer men om man får längre livslängd osv kan det ju tänkas vara värt det även om jag inte tror att jag kommer slita upp kopplingen den tiden jag har hojjen... Någon som har lite erfarenhet av de lameller som Addemoto säljer, framförallt kevlarlamellerna då.

Jag har haft problem med min koppling och blev tipsad av andersbrink mfl. att endast använda orginal lameller..dyra men bäst enligt dom. Han sa att de problem jag beskrev brukar infinna sig med just "kevlarlameller"

heliac skrev:
Jag har haft problem med min koppling och blev tipsad av andersbrink mfl. att endast använda orginal lameller..dyra men bäst enligt dom. Han sa att de problem jag beskrev brukar infinna sig med just "kevlarlameller"

Hur dyrt är dyra då? Man får ju nya vanliga lameller för under tusenlappen med nya fjädrar på addemoto, väldigt humant pris enligt mig, kan man ju byta fler gånger om det e asdyrt med original :)

Ingen aning till din hoj...men varför ska du byta så ofta då? vet iofs inte hur långt du kör om året eller hur du kör men till vanlig svenssonåkning lär ju orginallameller hålla så länge du har hojen

heliac skrev:
Ingen aning till din hoj...men varför ska du byta så ofta då? vet iofs inte hur långt du kör om året eller hur du kör men till vanlig svenssonåkning lär ju orginallameller hålla så länge du har hojen

Menar du original som i "addemoto"-original för det lär väl finnas Suzuki-original också... Nää, så långt kör jag ju inte, blir väl några hundra mil per säsong eller så kanske uppåt 1000 om jag kör riktigt mycket men eftersom jag tog hojkortet i somras å drar in i lumpen snart så lär det dröja innan jag får nån så lång säsong...

heliac skrev:
Nä..jag menar Suka-orginal...

Eftersom herr A.Brink säger "kör på original" så bör du nog följa hans exempel. Han, till skilland från oss andra brukar veta vad han pratar om. :gnissla

Kör själv endast med originallameller, helt enkelt därför att dom är original och det innebär (för det mesta) att det kommer funka.

Fenix skrev:
Eftersom herr A.Brink säger "kör på original" så bör du nog följa hans exempel. Han, till skilland från oss andra brukar veta vad han pratar om. :gnissla

Kör själv endast med originallameller, helt enkelt därför att dom är original och det innebär (för det mesta) att det kommer funka.

Hehe, ja jag vet att han e mästare :tungan får väl åka ner till mc-handlaren å beställa ett par sånna också..

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul