Kevlarjeans!!

Zubkov

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kawasaki zx6r -95, Kawasaki AR125-LC -83
Hallå. Jag tänkte bara höra om någon vet ett bra ställe att köpa kevlarjeans till vettiga priser? har man skinnet kvar om man skulle köra om kull i sådana?

jontemorrum skrev:
Prova skinnställ :tummenupp

men jag har ju ett sådant! inte för att det är tufft att inte ha...men det känns lite väl seriöst att dra på sig skinstället om man till exempel ska åka och handla mjölk. lite mer neutralt. MEn var det någon som hade lite tips?

Zubkov skrev:
men jag har ju ett sådant! inte för att det är tufft att inte ha...men det känns lite väl seriöst att dra på sig skinstället om man till exempel ska åka och handla mjölk. lite mer neutralt. MEn var det någon som hade lite tips?

Ska du inte ha skinnställ så låt bli å köra!!!!

jontemorrum skrev:

vad menar du? att ett par kevlarjeans inte alls skyddar något? kanske kan utveckla lite istället för att moralpredika?

Zubkov skrev:
vad menar du? att ett par kevlarjeans inte alls skyddar något? kanske kan utveckla lite istället för att moralpredika?

Dom skyddar säkert,Tänkte att du kanske kör i jeans om du inte får tag i kevlar.Låter billigt oxå :tungan

Har bara sett det i USA. Dock var de asfula, jag skulle hellre haft skinnställ isf. Dessutom, risken att man får skrapsår och/eller brännblåsor under byxorna är nog ganska stor då de lär röra på sig en hel del i förhållande till benen om man klotar.

Svenska klädföretaget Dunderdon gör ju jeans med kevlarsömmar. De kanske har något du söker. 5 års garanti också :tummenupp

Touringbutiken sålde väl såna för några år sedan, vet ej om de har kvar dem men det kan ju vara värt att kolla.

Hade inte BMW något liknande för något år sedan??

(Deras originaltillbehörsklädesavdelning)

jontemorrum skrev:
och varför ska jag inte köra utan ställ då???
Är det lag på att ha ställ på sig?
Kör man lugnt o sansat så är det ingen större fara tror jag.
Dessutom så skillnaden i antal skrapsår mellan skinnställ o jeans tex.

Herregud, vi lever i ett fritt land, låt honom köra med kevlarjeans om han vill det, beats shorts.

Hallå!

Står i valet o kvalet om jag ska köpa goretex ställ (ce godkända skydd) eller skinnställ, hur pass mycket sämre är goretex ställ egentligen?

Ravetrancer skrev:
och varför ska jag inte köra utan ställ då???
Är det lag på att ha ställ på sig?
Kör man lugnt o sansat så är det ingen större fara tror jag.
Dessutom så skillnaden i antal skrapsår mellan skinnställ o jeans tex.

Kan köra omkull,bli påkörd även om man kör lugnt å sansat.Men visst,det är hans kropp.............

precis vad jag hade tänkt. Skyddar de inte är det ju hyfsat värdelöst. Annars är det ju ganska fräckt att kunna säga..."tjena bruden, jag har kevlarjeans. Vill du ta på dem?" :)

Zubkov skrev:
precis vad jag hade tänkt. Skyddar de inte är det ju hyfsat värdelöst. Annars är det ju ganska fräckt att kunna säga..."tjena bruden, jag har kevlarjeans. Vill du ta på dem?" :)

E're inte lite hetare att säga "tjena bruden, känn på mina astajta skinnbyxor".....hon svarar "GRRRR" :banana ... *sluta drömm nu föfan... :huvet dunkar mitt huve i väggen*

AddE <TM> skrev:
E're inte lite hetare att säga "tjena bruden, känn på mina astajta skinnbyxor".....hon svarar "GRRRR" :banana ... *sluta drömm nu föfan... :huvet dunkar mitt huve i väggen*

haha förvisso. men det är så vanligt med skinn...jag vill ha jeans. får väl ta pappas blåkläder annars. ännu hetare!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman