Kerstin fyller 1000 :) Presenttips?

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
CBF600SA
Idag fyller Kerstin (f.d. Bettan) 1000 mil, firades lite spontant med en lång omväg hem till svärmor :D

Kerstin är ju inte den snabbaste hojen i kvarteret men hon är trogen, alltid redo och står ut med det mesta utan att klaga. Så jag tycker hon är värd något speciellt.

Nu funderar jag på vad Kerstin ska få för present. Är det någon annan här på forumet som har uppmärksammat sin hoj på 1000-miladagen och vad har ni skämt bort den med?

Få se:

1.en fin service + tvätt och polering :)
2.nytt avgasrör:D
3. ELLER en riktig lång fin tur ;)

eller alla 3:yoparty

Det är ju de oväntade gåvorna som är roliga :) Vanliga födelsedagar är inge skoj ;)

Turbokonvertera så lär hon bli snabbast i kvarteret iallafall :crash

Dock så lär ju det där med trogen och alltid redo blåsa bort med vinden..

Köp väskor till henne och ta med henne på en lång resa.

Går alla tjejer igång på.

Tack, blev ju massa med bra förslag, några hoppar jag nog över :krama, men det lutar åt en ordentlig invaxning och kedjesträckning :tummenupp

Kul att se att inte bara jag känner sådan kärlek *host host* till hojen :D

Jag tror hon vill ligga. Ge henne en lowsider.

Haha! Till och med tjejen fattade den, efter att jag noggrant och antagligen under tvång förklarat både low- och highsiders...

Last edited:
1000 mil?

Det är inte mycket, så hon är inte värd mer än full tank och
kanske lite 5-56 på utvalda delar.

Vid närmare eftertanke fyller grisen också 1000, och han ska få nya däck......

Antingen har jag väldigt slitstarkt gummi eller så kör jag som en tant, tycker att det är säkert lika många mil kvar i sulorna... Optimist eller? :va

Kanske lite av varje? :) Nejdå, men de däck jag haft som hållt längst är nog mitt nuvaranade framdäck (som ska bytas i veckan) som klarat sig säkert 700-800mil :) Annars är 400-600mil ganska lagom...

Kanske lite av varje? :) Nejdå, men de däck jag haft som hållt längst är nog mitt nuvaranade framdäck (som ska bytas i veckan) som klarat sig säkert 700-800mil :) Annars är 400-600mil ganska lagom...

Beror ju på hur man kör/vad man väjer för däck. Ett bra sport/touringdäck (typ Michelin Road 2) håller ju lätt 1000 mil. Om man inte idiotpiskar bulten i 230 på fel sida.
Med lite glädjehastighet plus moms på landsväg är ju allt som inte greppar och räcker MINDRE än 1000 mil skräp.

IMHO

Beror ju på hur man kör/vad man väjer för däck. Ett bra sport/touringdäck (typ Michelin Road 2) håller ju lätt 1000 mil. Om man inte idiotpiskar bulten i 230 på fel sida.
Med lite glädjehastighet plus moms på landsväg är ju allt som inte greppar och räcker MINDRE än 1000 mil skräp.

IMHO

Lite moms har man nog lagt på ibland... Men tycker nog fasiken det är lika kul att köra drottningholmsvägen i rusningstrafik som att köra på en skön 70-väg. Det är väl den gamla budbilsinstinkten som sitter i, kökörning handlar ytterst om att ta placeringar! :D

Kör på något Continentaldäck just nu, det är så mycket jag orkat ta reda på. Har funkat kanonbra, särskilt på vått tycker jag, men har kanske inte heller någon vidare erfarenhet heller åas. Börjar bli lite lite platt men inte så mycket att det märks.

1000 mil?

Det är inte mycket, så hon är inte värd mer än full tank och
kanske lite 5-56 på utvalda delar.

Vid närmare eftertanke fyller grisen också 1000, och han ska få nya däck......

Grisen! :tummenupp

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma