Ken Block's Gymkhana 3

Ursäkta mig men vVilket jävla gnäll. Inse att killen är bland de grymmaste på Gymkhana och dessutom en riktig entertainer som vet hu man gör bra produktioner. Det finns en anledning till att det inte finns som gör liknande filmer på hans nivå. Det finns andra som är duktiga på Gymkhana och det finns andra som är duktiga på produktioner, men hittills har ingen visat hans nivå på att kombinera de 2 sakerna.
Och ni som gnäller på att han har tränat innan, spåren ligger hyffsat lika hela tiden så lite koll verkar han ju ha :rolleyes:
Ge killen cred för att han är duktig istället för att bara gnälla på hittapåsaker

ja men så är det,viktigt att synas i reklam syfte oavsett hur man gått till väga för att komma dit.
och igentligen,varför skulle han satsa tid och energi på att ligga bra till i rally tävlingarna när han tjänar mångmiljonbelopp på sina filmer och reklamavtal ?

Så sant, så länge han tar WRC som det kommer & inte skryter med sina show off filmer så är det ok. Tror både Rallyförare & t,ex dakarförare skulle gapskratta åt honom om han skulle säga att han skulle vinna WRC. Asfalt är inte allt på en rallytävling.Men visst han är duktig men de som kommer från en annan genre såsom 2-hjul & in på 4-hjul är jag mer imponerad av.

Han är duktig på att köra, det är helt klart. Sen huruvida han är en sk. rallylegend kan ju stötas och blötas (inte borra) till evinnerlighet.

Sen kan man ju undra hur många baksäteschaufförer här inne som överhuvudtaget har vana av att snyta upp ett präktigt ställ på törrasfalten med en 4wd bil? Inte speciellt många gissar jag då det är lite annars än att hängsladda odiffat runt korvkiosken i djupsnö med en shackrutestripad bmw från den tiden berlinmuren var det senaste skriket i blaskorna :rolleyes:

Ja fasen, det var allt en rejäl dos gnäll... jantelagen in full action :näsblod

Vill ni bevisa att han inte är så jädra duktig så är det ju bara att starta upp ett företag och få det i samma skala och status som DC Shoes, det är så Ken fått och får ihop sina pengar och möjlighet till att syssla med det han sysslar med.

P.S nyligen var visst även Mr. Travis Pastrana i farten, satte nytt rekord i Hillclimb - så i ärlighetens namn har dessa två rejält med skickligheter, och sen är jag nog långt ifrån den enda som uppskattar att dom tar ut sin skicklighet och energi på såna här helgalna/annorlunda aktiviteter än att bara köra tävlingar :yoparty

[YOUTUBE-ID]IdXJYc4CpXA[/YOUTUBE-ID]

Ja visst fan är han duktig och det är även kul att se hans gymkhanafilmer, har sett dem allihop ett antal gånger och man njuter varje gång. Man vet ju att det inte är många förare som klarar det som han klarar även om dem tränar hårt.

Många WRC/F1/STCC/ETCC/DTM-förare osv. kan bara köra inom den gren och på den sorts banor dem är vana vid (läs VISSA inte ALLA) medans vissa förare klarar av att köra på ett sätt som många andra förare trodde va helt omöjligt.

Jag gnäller inte på Ken Block för det han gör, han visar upp sig för sina fans, han visar upp sina sponsorer och det är bara bra, det måste man göra, all reklam är bra reklam som man säger. Och på de sättet som Ken Block gör det så är det riktigt bra reklam för honom själv och hans sponsorer.

Även om han tränat in varje moment och gjort det många gånger med många tagningar så är det fortfarande bra körning.

Men som sagt, han är mer show-off än racing/rally så att säga, men det är inget fel med det, han gillar det han gör och tjänar pengar på det, bättre än så kan det väl knappast bli :)

Han kan snurra hur många varv han vill runt sina koner men så länge han inte gör det på tävling finns det bara en kung, Panizzi :yoparty

[YOUTUBE-ID]Y3lycIaNMfc[/YOUTUBE-ID]

Men vad har WRC med Drifting att göra? :confused: Drifting handlar ju om stil, som i filmen. Inte kortast tid...?

Trodde de var Gymkhana han pysslade med i filmerna och inte drifting ? :D
Gymkhana handlar väl om att köra en viss bana på tid ?! :va

Last edited:
ja alltid måste det påpekas på något !
[YOUTUBE-ID]7SMMx8mx06Y[/YOUTUBE-ID]

tycker Ken's filmer är suveräna väldigt underhållande att se på för det är väll det som är tanken bakom klippen ?

Han kan snurra hur många varv han vill runt sina koner men så länge han inte gör det på tävling finns det bara en kung, Panizzi :yoparty

[YOUTUBE-ID]Y3lycIaNMfc[/YOUTUBE-ID]
Härliga minnen. Kommer ihåg att tom. jag satt och applådera hemma. Så snyggt gjort!

Ken block är ju för övrigt sjukt duktig på att köra bil och det visar han ju tydligt i videon.

Något jag lagt märke till dock är att det är mycket stor skillnad på hur dessa amerikaner (Ken block, Travis Pastrana, Tanner Foust mm) kör. Det är mer publikfrieri, lite Colin McRae över det hela. Det går på drift i kurvorna även om det inte är snabbaste vägen genom kurvan så får det med publiken mer. Såg man speciellt på Rallycross i höljes i år när Foust var med. Riktigt kul att kolla på för han drifta och hoppa så högt som möjligt.

Sedan kan de givetvis köra ordentligt när det verkligen gäller.

Ursäkta mig men vVilket jävla gnäll. Inse att killen är bland de grymmaste på Gymkhana och dessutom en riktig entertainer som vet hu man gör bra produktioner. Det finns en anledning till att det inte finns som gör liknande filmer på hans nivå. Det finns andra som är duktiga på Gymkhana och det finns andra som är duktiga på produktioner, men hittills har ingen visat hans nivå på att kombinera de 2 sakerna.
Och ni som gnäller på att han har tränat innan, spåren ligger hyffsat lika hela tiden så lite koll verkar han ju ha :rolleyes:
Ge killen cred för att han är duktig istället för att bara gnälla på hittapåsaker

Skall ni gifta er?

Trodde de var Gymkhana han pysslade med i filmerna och inte drifting ? :D
Gymkhana handlar väl om att köra en viss bana på tid ?! :va

Jag har sett lite gymkhana i gråbrittanien.
Jag tror att det är den ursprungliga.
Det Ken sysslar med vill jag snarare kall freestyle drifting.
Imponerande och skoj.
Men gymkhana är spektakulärt det också.
Mysiga bilar och lyckliga förare.
[YOUTUBE-ID]RHgjFPhhzY8[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]VJrEJb0HaeY[/YOUTUBE-ID]

Motorcykeldelen tycker jag är ett utmärkt upplägg.
Går att hävda sig med vilket gammalt skrot som helst.
[YOUTUBE-ID]p3YG12d69rQ[/YOUTUBE-ID]

Visst han är duktig på att köra, men han har troligtvis aldrig kört en sådan gymkhana-bana från start till slut utan att stanna, det är klipp och klistra så det står härliga till, men visst, det är snyggt och det är bra för sponsorer och han själv att synas.

Men Ken Block handlar mer om show-off än om rally/racing anser jag. Och det visar sig ju i var han ligger på WRC listan :rolleyes:

Skojar du, det är klart han har klarat en sådan bana rakt av, men troligt vis inte om man vill ha det från ALLA vinklar!
Och Gymkhana måste väl ändå härstamma från Japan :va eller??
När gick han över till Ford?

Last edited:
Men gisses vad klipp och vad han har tränat varje move (spår i backen).
Nog kan han köra alltid.
Får en med noll koll, hur står hans ig på den internationella rallyscenen mot de Skandinaviska dårarna?

Ja han är grym på att hantera en bil men i rallyskogen hängde han inte med. han har vunnit "over there" men i wrc kom han inte så långt men det är en annan typ av rally i europa så det är förståligt. Men hantera en bil det kan han!!!!:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back