Kejde problem..

Cowsi

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Motala
Hoj
Yz125 mx
Vill ha ett råd av någon,Köpte en suzuki i helgen,Byte bak dåck på den kedjan var lagom spänd när vi var klara,Sen kände vi på den efter vi hade rullat iväg den då var den spänd som en fiolsträng,Rullade lite till med den lagom såpänd efter det.
Idag var ute och prova hojen lite vart kedjan spänd igen och efter ett tag slapp,Hjulet sitter fast och rakt.Bågen hade stått sen förra året när vi hämta den,Blir det så för att kedjan är slut eller?
Är precis ny på det här med båge..
 
Förmodligen är kedjan sträckt i någon eller några länkar. Testa att ställa upp hojen på stöd, sen snurra bakdäcket sakta och känna på kedjan hela tiden.
 
Ett annat alternativ är att den helt enkelt rostat ihop i ngr länkar och kärvar.
Byt drivpaket, jag kör inte en meter med en kedja som har det fenomenet.
Rasade lagret på utgående axeln pga detta.
Numera kollar jag kedjan noooga med jämna mellanrum.
//Tobbe
 
Kan också vara bakdrevet som inte är riktigt runt.

Men i vilket fall som helst är det nog positivt att byta, min förra hoj hade sånt drivpaket och den blev som ny (inget rassel, mindre ryck) efter ett nytt paket :yoparty
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top