Keihin munstycken!

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
Vart får jag tag på 158 160 munstycken i sthlm till mina fcr fuggar!
Det är huvudmunstycken.
VId gasavslag så smäller det från avgasrören så jag förmodar att den går snålt!

ciao

Smäller det vid avslag är det inte huvudmunstycken som är fel. Att den smäller beror på för lite soppa vid motorbroms. Behöver inte vara fel bestyckat för det, men om det är ngt du ska byta är det lowjet

hmm

Chris Husky skrev:
Smäller det vid avslag är det inte huvudmunstycken som är fel. Att den smäller beror på för lite soppa vid motorbroms. Behöver inte vara fel bestyckat för det, men om det är ngt du ska byta är det lowjet

Jag har ju justerbart slow air jet på dessa kan jag feta till såsen lite så asså genom att dra nerpå den kan vara lite fett ställda!
Om för jag tyckte den gick bra på högvarv och gassvar!
Men e det farligt att åka såhär med den, kan motorn få några grova men?

Ciao

Monster skrev:
Jag har ju justerbart slow air jet på dessa kan jag feta till såsen lite så asså genom att dra nerpå den kan vara lite fett ställda!
Om för jag tyckte den gick bra på högvarv och gassvar!
Men e det farligt att åka såhär med den, kan motorn få några grova men?

Ciao

Japp, du kan justera slow air jet för att minsta smällarna. Testa 1/4-varv åt gången & håll reda på utgångsläget.

Hur uppstod fenomenet? Har du gjort några modifierar som på verkar bränsle förbrukning? Isf kan det vara läge att bänka hojen för att justera in luft/bränsle blandningen i hela registert.

Hmm

Chris Husky skrev:
Japp, du kan justera slow air jet för att minsta smällarna. Testa 1/4-varv åt gången & håll reda på utgångsläget.

Hur uppstod fenomenet? Har du gjort några modifierar som på verkar bränsle förbrukning? Isf kan det vara läge att bänka hojen för att justera in luft/bränsle blandningen i hela registert.

Helsystem, Fcr fuggar, lättat svänghjul, podfilter så det ska göras tänkte bara fixa det grövsta först liksom!
Den går ju kanon när man kör går riktigt bra bara avgas smällarna, och jag vet att den går för snålt på tomgång då varven stannar uppe ett tag innan dom sjuker, ska feta till soppa ksruven lite sen se vad som händer kanske beror på detta!

ciao

japp..

Jag bänkade den ju och den gick snålt över allt örutom på slutet(huvudmunstycke) SÅ jag höjde nålarna och minska slow air jet feta på soppa skruven och jag lovar att gooot damn nu går den mycket bättre!
Draget e sjuk! :yoparty

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck