Keihin FCR MX 39 problem.. (delar som blivit över)

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Tjena, idag passade jag på att göra en grundlig rengöring av min FCR MX39 fugge samtidigt som jag bestyckade om den.

dock märkte jag när jag monterat ihop den igen att det blivit en liten fjäder och en pytteliten liten packning över. Någon som känner dessa delar o vet var de skall sitta? :huvet

alternativt vet var man hittar sprängskiss?

observera att grejorna ligger på en frottéhandduk, så har ni en ungefär storleksuppfattning

MVH
Anders

Bifogat

• styff.JPG
    styff.JPG
    62.4 KB · Visningar: 124
Ser ut att vara till blandnings skruven under förgasaren som sitter fram på förgasare. Ska sitta en liten bricka där inne med. Om jag inte är ute och cyklar helt nu.

du saknar en bricka..

Den brickan är pissliten, och f-n lika tunn !
Enda chansen att hitta en sådan liten skit är möjligen att gå över golvet med en magnet.
Risken är att oringen kläms och inte fungerar som den skall.

I linje med detta... var hittar man Keihin-delar billigast ??

Last edited:
Enda chansen att hitta en sådan liten skit är möjligen att gå över golvet med en magnet.

jag fick en magnet i julklapp, skall fan testa med den :yoparty

jag hittade fan inte brickan, funkar det ändå? :huvet

det funka för mig, jag tappa bort min med=)
Var försiktig bara, när du hittar på en hos någon som kan få fram delar så peta dit den då!

en del går att få tag på genom duells, annars vet jag inte på rak arm..
Jag hade sådan tur att jag fick med massor av reservdelar när jag köpte min hoj, men jag har skickat med den lådan med hojen..

Last edited:
Update!

Eftersom ja inte hittat brickan, så satte jag ihop den ändå.

Igår provstartade jag hojen. Och den pissade bensin genom kranen det rinner ur under förgasaren (samma som när den flödar över?) Är detta pågrund utav att jag inte har brickan? eller flödar den bara över?

Är receptet ta isär o sätta ihop igen ?

Update!

Eftersom ja inte hittat brickan, så satte jag ihop den ändå.

Igår provstartade jag hojen. Och den pissade bensin genom kranen det rinner ur under förgasaren (samma som när den flödar över?) Är detta pågrund utav att jag inte har brickan? eller flödar den bara över?

Är receptet ta isär o sätta ihop igen ?

När du släpper på bränsle i en 'torr' förgasare är det inte helt ovanligt att den kan flöda även om den är i bra skick.

Öppna och släpp trotteln några gånger och hoppas det slutar flöda, som sista utvägen ta en skruvmejsel med skaften i hårdplast och knacka med skaftet på förgasaren och hoppas det slutar flöda. Använd hjärnan och modulera din kraft.

Om detta inte hjälper isär och kolla att det inte blivit någon smuts på fel ställe eller fel hopmontering.

När du släpper på bränsle i en 'torr' förgasare är det inte helt ovanligt att den kan flöda även om den är i bra skick.

Öppna och släpp trotteln några gånger och hoppas det slutar flöda, som sista utvägen ta en skruvmejsel med skaften i hårdplast och knacka med skaftet på förgasaren och hoppas det slutar flöda. Använd hjärnan och modulera din kraft.

Om detta inte hjälper isär och kolla att det inte blivit någon smuts på fel ställe eller fel hopmontering.

nej det brukar faktiskt bli så ja :yoparty

Kollade bara när jag vred på.. jag skall se imorgon hur det är.

tack så länge! :tummenupp

Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...