Kedjestrul

Om du inte lyckas justera kedjan så att slacket inte blir farligt mycket, så har du nog inget annat val än att byta drivpaketet. Dock tycker jag inte att det är speciellt alarmarande att kedjan är olika lång på olika ställen, inom rimliga gränser så klart. Se om det finns ett max-mått i nån manual över t.ex. 20 länkar och mät på det längsta stället på kedjan. Sen vet du. :)

Akn78 skrev:
Då drev och kedja ser ut att vara i fint skick sånärpå ovanstående problem så funderar jag att doppa skiten i fotogen och sätta på den igen. Är det en bra grej eller? Fan vad ont om slantar det är nu...

Du kan inte räta en tapp , pinne med fotogen ???...Du har krökt en eller flera pinnar mellan dina länkar i kedjan o därför nyper den. Pinnarna ska vara raka , men dina ser ut som bananer.. Alltså blir den olika lång i olika lägen. Hellre för slak kedja än för spänd !
Finns inte en chans att du kan rädda kedjan med vare sig lösningsmedel , fett eller hysteriska G-krafter..... :7peta
En enda utväg : Ny kedja !

Akn78 skrev:
Då drev och kedja ser ut att vara i fint skick sånärpå ovanstående problem så funderar jag att doppa skiten i fotogen och sätta på den igen. Är det en bra grej eller? Fan vad ont om slantar det är nu...

Du kan ju alltid plocka isär kedjan och sätta i nya nitar, om du har lite pengar och MYCKET fritid... :D
Annars instämmer jag med övriga i tråden, byt kedja, en tusing är inte så farligt jämfört med skrotad låda, eller en kedja som kliver av i 180, då börjar vi nog snacka självrisker istället...

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år