Kedjespray?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Nån som har nått tips på en kedjespray som inte är klistrig? frågat i några mc butiker men ingen tycks vilja sälja det :va

Cervantes skrev:
2353909 Nån som har nått tips på en kedjespray som inte är klistrig? frågat i några mc butiker men ingen tycks vilja sälja det :va

Biltema säljer kedjefett som inte är klistrig.
De har två varianter, den ena heter kedjespray och den andra kedjefett, på den förstnämnda har du en bild på cykeldrev och på den andra ett bakhjul på en mc. Jag har använt båda dessa varianter när jag kör cross för att jag inte vill ha klistrig kedjespray på t.ex dammiga banor då de sliter mer på drivpaket.
Båda är billiga och funkar förvånandsvärt bra tycker jag.(t.om den som är avsedd för cykel)

förstnämnda; http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=82848

den andra: http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=81278

Motul har några olika sorter som funkar mycket bra.:tummenupp

Själv använder jag en som heter Motul chain lube Roadplus som jag är riktigt nöjd med för den gör jobbet och den skitar inte ner men nu kör jag väghoj.

Dom har även en, som jag testat när jag inte fick tag i den jag ville ha, som är mer anpassad för offroad o grus som jag tror skulle passa dig :tummenupp

Mina erfarenheter av Biltemas kedjespray är att den kladdar ner och kleggar sig vid framdrevet men visst gör den jobbet skapligt. (jag har 1,5 burkar du kan få)

Köpte OK/Q8s Chain Lube nu senast... har inte hunnit testa den ordentligt men första intrycket var att den inte är alltför kladdig. Sprutar man dessutom på det direkt efter att man vart ute å kört, när kedjan är varm så rinner det ner ordentligt i kedjan. Vet som sagt inte om det drar åt sig smuts ännu dock.

Cervantes skrev:
2353909 Nån som har nått tips på en kedjespray som inte är klistrig? frågat i några mc butiker men ingen tycks vilja sälja det :va

biltema säljer spray! det säljs som ett "klistrigt" spray med god vidhäftningsföråga ehhh, slungas inte av vid hög rotation ehhh. rekommenderas om du inte vill att den ska vara klistrig, du kan lugnt handla denna spray då den inte håller något av det som står på flaskan:D om du ska ha den till hojkedjan så glöm inte å köpa tvättsvampar å schampo när du ändå e i farten:tummenupp

Hypoidolja med pensel ? Smörjer fint, klibbar inte och klarar tryck och slitage extremt bra. Överlägset bästa pris dessutom...

abethebabe skrev:
2353989 biltema säljer spray! det säljs som ett "klistrigt" spray med god vidhäftningsföråga ehhh, slungas inte av vid hög rotation...

Jag har för mig att det är på den burken som det står "minskar centrifugalkraften" :confused: :näsblod :va

Jag hade helst haft kardandrift på hojen faktiskt... Byta olja vid ett visst miltal och se'n är det klart! :tummenupp
Det borde väl vara mindre förluster med kardan också, eller?

Cervantes skrev:

Tjena, tjena !
Du kan använda dig av en ATF-olja. Smörjer alldeles utmärkt och har en bra vidhäftningsförmåga på kejan !

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park