Kedjespel R1-01

D.Wallin

-= The One And Only =-
Gick med
11 May 2007
Hoj
Ninja zx10r-08, V&Hcsone,pcV,minblink,kn-luft,valterM krachpuck o bobbiner :)
Halloj.

Har lite problem med kedjan på min båge, kedjan verkar ha töjt sig så den är helt slapp nu, det är kedjespelet som verkar vara helt off.

Från körskolan sa dom ju 20-40mm, men min kedja går att utan problem trycka upp så den nuddar den övre sidan, provade Robin hood spänning med på den ledden satt den helt ok.

Är det så illa att jag måste byta hela drivpaketet vilket känns onödigt så jag kollade på kuggarna och dom såg helt ok ut. eller är det bara att spänna kedjan med hjälp av dom små skruvarna vid bakhjulet?

Ja, det är därför dom finns. :)

EDIT: Just R1:an ska ha ganska mycket spel, 40-50 mm står det i boken tror jag.

Ja, det är därför dom finns. :)

EDIT: Just R1:an ska ha ganska mycket spel, 40-50 mm står det i boken tror jag.
Tack nu vågar jag mig på att spänna själv =).

Men min har nog ett spel som ligger runt 100mm nu tror jag :(, kedjan e så lös att den slagit repor i ramen under sig =(.

Behöver man lyfta upp bakhjulet för att spänna kedjan, har inget centralstöd på bågen ;).

Tack nu vågar jag mig på att spänna själv =).

Men min har nog ett spel som ligger runt 100mm nu tror jag :(, kedjan e så lös att den slagit repor i ramen under sig =(.

Behöver man lyfta upp bakhjulet för att spänna kedjan, har inget centralstöd på bågen ;).

Det känns väl ganska jobbigt att göra utan att lyfta upp hojen.. Köp ett depåstöd, det kommer ända behövas massa ggr i framtiden.. Jag vet inte om biltema fått in sina ännu..

Det känns väl ganska jobbigt att göra utan att lyfta upp hojen.. Köp ett depåstöd, det kommer ända behövas massa ggr i framtiden.. Jag vet inte om biltema fått in sina ännu..

Jo, det va min tanke, får dra till tema och kolla :). Är det några speciella mått det ska vara för ett depåstöd eller kan man köpa något random bara?

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back