Kedjespel på cbr 900

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Borta
Hoj
Sålda
Tjena,

Vad ska kedjespelet vara på en honda cbr 954 (-02a) vara?
i instruktionsboken står det 4-5cm och det är på tok för mycket säger min polare, han sa att 2 fingrar skulle kunna få platts mellan kedjan och svingen,

Tänkte fixa det i morgon så vad ska jag köra på?
 
stony skrev:
Tjena,

Vad ska kedjespelet vara på en honda cbr 954 (-02a) vara?
i instruktionsboken står det 4-5cm och det är på tok för mycket säger min polare, han sa att 2 fingrar skulle kunna få platts mellan kedjan och svingen,

Tänkte fixa det i morgon så vad ska jag köra på?
men två fingrar? :va tänk om man råka kör på nån vägbula eller nått eller ifall du skjutsar då kommer den gå av eller e jag ute o cycklar?
 
Kör det som står i instruktionsboken!

Har du för lite så kan du slitaut lagrena i utgående axel från motorn! dessutom sliter det på kejan! Det blir rätt fin hävstångseffekt på kedjan där man fjädrar ner!

Kör du tajtare än vad det står i instruktionsboken, måste du kolla med att montera av bakdämpare och se att kedjan inte hanar i spänn någonstans under fjädringsvägen (HELA fjädringsvägen därför är det enklast att motera av dämpare, och palla upp hojen....) Men varför skulle det som står i instruktionsboken vara fel?????
 
triple skrev:
Kör det som står i instruktionsboken!

Har du för lite så kan du slitaut lagrena i utgående axel från motorn! dessutom sliter det på kejan! Det blir rätt fin hävstångseffekt på kedjan där man fjädrar ner!

Kör du tajtare än vad det står i instruktionsboken, måste du kolla med att montera av bakdämpare och se att kedjan inte hanar i spänn någonstans under fjädringsvägen (HELA fjädringsvägen därför är det enklast att motera av dämpare, och palla upp hojen....) Men varför skulle det som står i instruktionsboken vara fel?????

Nu har jag 4cm och det "tuggar" på låga varv, känns att den är för slapp..

Jag får väll prova mig fram i morgon då,

Tänkte bara om nångon annan kör samma modell och vad han/hon har för spel
 
4cm måttet, är det utan förare på?

Med förare på brukar det vara typ 2-3cm.... står väl t.om på kedjeskyddet?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top