Kedjespännaren borta

#kgc-folke#

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
z750 08
Har fått mitt bakdäck bytat på min z750 och så var jag ute och körde idag och när jag kom hem så jag att brickan som sitter i sving ändan inte var där så firman som fixade det får så klart ordna en ny.
Men frågan är om det är farligt att köra uten den under tiden utan att det händer något .

Mvh Stoffe

ingen kunnig som kan svara

Last edited:
Smacka dit en vanlig, stor bricka och två muttrar så kan du köra tills de rätta delarna dyker upp.

Hej du.
Om du menar brickan som sitter på själva kedjespännaren,,,så undrar man ju hur de demonterar grejor på den där firman.
Varför ta bort alt,,?
Det räcker ju bara att lossa lite på grejorna, inte demontera,,och tappa bort brickan,,:rolleyes:
Tur att de inte renoverade din motor,,:D
Nästa gång kan du lika bra lämna till lokala moppenissen.
Anser Frostie.

men om man inte skulle göra det tycker jag att det borde väl inte kunna hända något för bakdäcket är ju spännt
Har du kollat så att kedjan är korrekt spänd då? Och rak? Utan den där brickan finns ju risken att hela bakhjulet pekar snett och är för löst spänd. Vilket leder till att drivpaketet slits onödigt fort, kedjan riskerar att hoppa av och att hpjen drar snett.

jo det funkar ju iofs

men om man inte skulle göra det tycker jag att det borde väl inte kunna hända något för bakdäcket är ju spännt
Fastspänt på fälgen då eller? :va

Kolla att du har rätt spel på kedjan, att allt sitter fast och att hjulet sitter rakt, sen är det bara att gasa och vara glad. Och till nästa gång kan det ju vara bra att kolla sånt där innan du kör iväg! :fakta

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back