Kedjeskydd

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Jag har någon gång, någonstans på nätet, sett snygga kedjeskydd med modellnamn utfrästa i skyddet (i mitt fall, hornet). Kommer inte ihåg var man kunde beställa sådana. Så jag undrar om någon här vet var.
 
Mrnice80 skrev:


Det är ju helt lysande, inte dom jag menade men precis lika snygga, tack för det. Där finns hur mycket godis som helst.:D Lär ju beställa en hel del saker där ifrån till vinterns projekt. Hittade några fräcka fotpinnar från Sato racing men det la jag ner rätt fort, dom kostade 700 dollar :mad: :huvet :dummer
 
Ursäkta om jag "hi-jackar" tråden och ställer en dum fråga som jag har undrat över.

När jag köpte hojen satt där inget kedjeskydd, helt tomt.
Frågan: Är det en vital grej som kan rädda benet eller är det ok utan? Den verkar ju vara i plast och kan väl inte göra så mycket om kedjan rasar i 190 t ex?

Eller ska jag ska rusa iväg och inhandla snarast?
attachment.php
 

Bifogat

  • 0kedje.jpg
    0kedje.jpg
    69.1 KB · Visningar: 128
skall det vara mer skydd på+ den hojjen?.
kolla andra hojjar samma som dig eller instr bok o se hur det skall se ut.

skall det inte vara mer så oki.
jag tycker det ser rätt bra ut det som är där.

men som sagt. kolla hur det skall se ut orginalt.
 
Kungen skrev:
2346973 skall det vara mer skydd på+ den hojjen?.
kolla andra hojjar samma som dig eller instr bok o se hur det skall se ut.

skall det inte vara mer så oki.
jag tycker det ser rätt bra ut det som är där.

men som sagt. kolla hur det skall se ut orginalt.

Jo, alltså, original sitter det ett svart kedjeskydd på cykeln som på bilder ser ut att vara i plast.

Jag undrar mest varför och om man ska ha kedjeskydd.

Så här ser det ut original:
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=156382&stc=1&d=1154554136
 

Bifogat

  • original.jpg
    original.jpg
    73.3 KB · Visningar: 226
För att det inte ska skvätta från din nyoljade kedja kanske :confused:
 
även om den är i plast och en del av tanken ä ratt den skall stoppa allt kladd så är det inte alls kul att få den över vänster axel..
se om du kan hitta en billig i plast. kolla vad org kostar eller kolla nätet.
bättre vara safe than sorry.

lycka till
 
Tack, då vet jag att skyddet är till för typ oljespill.
Jag brukar smörja kedjan när jag kommer hem efter en tur då den är varm. Har iofs aldrig nånsin blivit nedstänkt av kedjeolja fast jag inte äger något kedjeskydd.

Jag var mest fundersam på om det kunde hjälpa till vid en kedjesprängning eller att det fanns någon annan bra anledning att ha ett...
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top