Kedjeskydd Aluminium!!

Bola

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2003
Hoj
Aprilia Dorsoduro
Har försökt att få tag på ett kedjeskydd i alu, men det är inte det lättaste att hitta. Hojen är en FZR 1000-94. Någon som vet eller har en liggandes :confused:

kedje skydd

Bola skrev:
Har försökt att få tag på ett kedjeskydd i alu, men det är inte det lättaste att hitta. Hojen är en FZR 1000-94. Någon som vet eller har en liggandes :confused:
HEJA jag har gjort ett eget till en polares hoj å blev rätt nöjd om jag får skryta
jag tycker du ska gå till en svetsfirma å köpa en bit 50cm*50cm 3-4mmtjock och ta dremmeln eller rondellen å pröva själv,det är lite kul att göra eget :)

Hittar du inte så kan du ju bocka till ett kedjeskydd själv! Det gjorde jag, se bild. Krävs en plåtbit, en vinkelslip, en plåtbockningsgrunka och en Dremel multitool. Samt lite våtslip-papper och Autosol. Och några timmar över...

(Klaga nu inte på att hojen är skitig... jag vet om det! Dessutom ser min sving ut så.. mycket repig.. ska snart fixas! :) )

Bifogat

• kedjeskydd.JPG
    kedjeskydd.JPG
    74.8 KB · Visningar: 150
Har nog en för gammal cykel, kollat runt över allt. Blir nog att försöka göra en själv, tackar för tipsen :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back