Kungen
Ny medlem
Hahahaha klockrent.
du får inte lägga hojjen i micron.
du får inte lägga hojjen i micron.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
tobbe #11 skrev:2388411Öh, byter du kedja varje gång du tar ut hojen? Bara nyfiken, hur gör man av med hundratals kedjor.. nåt fel gör du.![]()
xrperra skrev:2388420Jag har aldrig lyckats förstöra en kedja genom att rengöra den
med bensin o stålborste av den enkla anledningen att jag aldrig
skulle komma på tanken att göra nåt så korkat![]()
xrperra skrev:2388752Till och med i min nuvarande japshojs handbok står det
ordagrant,använd ej bensin för att rengöra kedjan eftersom
det torkar ut oringarna och förstör kedjan.använd fotogen
som rengör och har en smörjande effekt.
SkaD skrev:2388392Har gjort på det sätt jag sa hundratals ggr på hundratals kedjor utan problem. Bensin förstör inte o-ringarna och det gör inte stålborsten heller, det är bara myt, har DU själv lyckas förstöra någon på följande sätt?
Det är ytterliggare sånt där skitsanck som bara sprids utan någon som helst fakta som så mycket annat.![]()
SkaD skrev:2388615När man kör cross byter man drivpaket relativt ofta eftersom detta är en slitdel som slits ganska snabbt. 2st dricpaket/säsong i en massa år = massa kedjor.
Och mina kedjor har då hållt minst lika länge som någon annans kedjor om inte längre. och hag har använt mig av cz oring kedja för mc. dvs samma som man har för gatubruk.
General E skrev:2390039Lånar tråden lite.
Någon som vet något smörj som sitter kvar i regn? Motuls roadplus med ptfe gör det inte.
Körde 1,5h i regn idag. När jag kom fram var kedjan rostig på "rullarna". Suck.
Muggen skrev:2390052Castrol kedje olja, motul chain lube
General E skrev:2390108Det är ju motul som rinner av så att kedjan e rostig när man är framme.
Tycker den e skitbra i torrt väder.
Kungen skrev:2390691Scottoiler funkar bra men det blir kletigt som tusan och försök dig inte ut på en bana med scottoiler sålänge jag är där.
hade en på en av våra körningar som körde med scottoiler o shit med olja han lade ut på banan.
![]()
mikekop skrev:2390789Tänkte höra vad forumet tror om sk. "bromsrengöring", de används ju på bromsok, runt diverse packningar och dylikt, så det bör ju vara gummivänligt, dessutom så brukar flaskan vara av "högtrycksmodell" så det borde ju bara vara att spraya på medan man rullar hjulet tills kedjan är ren, och sedan låta resterna dunsta bort. Jag brukar alltid köpa med mig en flaska då jag är in på Biltema, nära halva priset mot CRC och verkar vara likvärdig. Jag har dock aldrig testat på kedja...
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |