Kedjeproblem

Triumph Tiger

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Triumph
Hjälp!
Befinner mig i Kroatien och min kedja jävlas med mig. Spände den eftersom den var för lös men när jag körde lite med cykeln så blir den slapp igen. Dock, själva spännhjulet har inte flyttat på sig. Markeringen är på samma ställe som den var när jag spände till den. Kan något ha lostnat i den? Vad ska jag göra?
Mycket tacksam för hjälp!
Triumph tiger -98.

Triumph Tiger skrev:
2297994 Hjälp!
Befinner mig i Kroatien och min kedja jävlas med mig. Spände den eftersom den var för lös men när jag körde lite med cykeln så blir den slapp igen. Dock, själva spännhjulet har inte flyttat på sig. Markeringen är på samma ställe som den var när jag spände till den. Kan något ha lostnat i den? Vad ska jag göra?
Triumph tiger -98.

Kedjan är slut. byt den och dreven

Triumph Tiger skrev:
2297994 Hjälp!
Triumph tiger -98.

Kan vara en indikation på att du behöver byta kedja

annars spänn lite till så kanske den blir bra när den blir varm:D

Oj, attans så snabbt det går här! Tack!

Måste ställa några följdfrågor...
Detta hände bara plötsligt, från att allt var lugnt till att jag spände och nu är det paj.. Sker det så snabbt? Men ja, den är gammal. Har haft cykeln i mina ägor i ett och ett halvt år, aldrig bytt...
Hur länge håller den? Klarar man sig en bit? Riktigt dåligt med verkstäder här i Kroatien.

Tack igen!

Med stor sanolikhet:
När dom länkar som är slut ska "klättra" över drevet går dom ÖVER tänderna efter som det är för stort mellanrum mellan länkarna. Och då blir kjedjan jätte spänd. Och övergår sen till lös när dom hela länkarna klättrar över sen.

Som tidigare talare: BYT

Är det nybytt så får du väl kolla utgående axel till drevet och dess lager. :3freak

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg