Kedjeolja som inte skitar ner?

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Hoj
KTM 625 SMC -05
Finns det nån bra kedjeolja som inte skitar ner så förbannat? Den jag använder nu (kommer inte ihåg namnet) ska tydligen vara bra men den skitar ner så kedjeskydd, svingen och under tailen blir det en geggig massa...vore gott att slippa sånt.

har du inte provat kedjevax.....helt kanon:tummenupp

själv kör jag med Motorex cain lube racing köpt hos lelles 129:-

Last edited:
Har inte stött på någon som inte lämnar någe kladd . Den som jag har varit mest nöjd med Motul cainwax den kladdar inte så mkt

Castrol Chainwax fungerar helt ok, kom inte först i det enda test jag läst men fick godkänd smörjförmåga. Man kan ju alltid smörja lite oftare :)

Men jag har hört nåt om att vax inte är så bra, för det inte tränger ner i kedjan utan lägger sig utanpå liksom, nonsens?

Men jag har hört nåt om att vax inte är så bra, för det inte tränger ner i kedjan utan lägger sig utanpå liksom, nonsens?

hej!! jag har kört länge med vax och det funkar bra!! kedjan på min rörra hoj höll i ca 2500 mil!! jag smörjer ganska ofta och alltid med varm kedja, typ när man kommer hem från en körning... mvh//jonny

En erfarenhet jag har är att smörja som inte skitar ner lite resulterar i att drivpaketet får bytas oftare. Sen får man smörja med måtta och efter körning, annars funkar oljan som en wettex och samlar bara skit.

1192453856.jpg

En grejj jag ofta tänker på såfort jag ser vita fälgar.. Damn va jobbigt det måste vara att putsa vita fälgar hela tiden!
Skiten lär synas mkt på vita fälgar!

Min erfarenhet är att det enda som inte kladdar är en helt osmord kedja... Det får lite andra nackdelar med tiden... :crash

Men det finns ju grader i helvetet s.a.s...kedjevax är som sagt ett steg i rätt riktning...

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back