niofemtiofyrarr
Medlem
Har en 640-03:a. Funderar på att dreva om till 16/48. Vad måste jag ha för kedjelängd (misstänker att orginal inte räcker)?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag gjorde tvärt om, d.v.s. kör med 110-länkars p.g.a. jag har 15/45 med skogshjulen och 16/40 med gathjulen och då funkar det med utan att byta kedja. Jag provade först 112 men då gick det inte att köra med högre utväxling.mada skrev:Längd = 112 med 15-45 drevning (ger samma samma utväxling som 16-48).
mada skrev:Längd = 112 med 15-45 drevning (ger samma samma utväxling som 16-48).

Original på min 625'a är 108 och med 110 så funkar 15/45 skitbra. Det funkar med 112 åxå men då går å andra sidan inte 16/40 så....mada skrev:Orginal är väl 108 eller 110. I vilket fall räckte det inte till 15-45, inte ens 14-42 funkade.![]()
Jag har för mig att 625SMC (SXC har annan) och 660 har samma orginalutväxling, d.v.s 16/38 = 1:2.375 att jämföra med din 1:2.471 vilket bara är aaaningen högre.niofemtiofyrarr skrev:Jag har ju 17/42 orginal drevning, har du samma?(samma längd på org kedja?) Det blir samma utväxling men frågan är om inte jag måste ha längre kedja tack vare det större drevet bak??
|
|
Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar
Donut Labs VD Marko Lehtimä... |
|
|
Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar
Donut Labs VD Marko Lehtimä... |
|
|
MC-Mässan närmar sig!
På årets stora motorcykelmä... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |