kedjefråga =/

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
lite dum fråga men jag måste ju fråga då jag inte vet :3freak
har aldrig bytt varken kedja eller drivpaket nångång..
det börjar bli dax på motarden..
hur ska man få rätt längd?
finns de nån standard?
kan man knalla in o säga att jag vill ha si o så många länkar.
måste jag köpa en sådandär grej som man tar ur nitarna ur kedjan o köra med clips?
vad ska jag ha för sort? har hört om 520 525 o likn.
ska va till en xr600r-92
 
ähuuummm..*harkla* e jag för dum för er eller vet ni bara inte? :tungan
 
Kolla upp vad det är för sorts kedja du ska ha till din modell. (skulle tippa på 520 men jag vet inte säkert) Räkna hur många länkar du har nu på den som sitter på. Man kan använda sig av clips men bäst är att nita kedjan om du har verktygen för att göra det.. Den gamla kan du få bort genom att köra med en vinkelkap.
 
ranzid skrev:
Knala in hos din lokala handlare, tala om vad du har för hoj så fixar han resten. :banana

Precis vad jag tänkte säga.
Tillägg: Om du vill ha annorlunda är original så att cykeln blir starkare men inte lika snabb eller snabbare men inte lika stark (första alternativet är roligare :yoparty ) så säg till om det så får du rätt grejer. Kedjan får du av själv utan speciella kedjeverktyg.
 
ja kedjan får jag av lätt.
men ska ev dreva upp den lite. efter jag satt på mitt hemmapullade avgasspoffen så vart den för stark o kommer för fort på 2an så jag tänkte fixa så man får lite mer toppfart då motorvägen suger i 100 blås :rolleyes:

har ett landsvägs kitt (drev fram o bak + kedja) men de blir lite för mycke tro jag..ska kanske prova de först.
tänkte gå upp nåra kugg fram annars o undrar om jag kanske måste ha en orginalkedja med nån kugg mer typ :va
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top