Kedjan "hoppar"

Erza

Chicks dig scars and bone heal!
Gick med
23 Nov 2006
Hoj
Aprilia RSV Mille -99
Tja.. jag åker en aprilia mille -99. O kedjan "hoppar" mellan 3000-4000 varv o vid gas på drag. men vid jämn körning över 4000 varv går det hur bra som helst. Jag har bytt kedja o drev som var slitet men har fortfarande samma problem. jag trodde att det kanske kunde vara gummi bustningarna som bak drevet sitter i men det e det inte. Nogån som har nått förslag eller varit med om nått liknande?

Mvh Henke

:va sitter däcket rakt??

Inte för mycke kedjespel då? då kan de lätt hända att den hoppar vid för kraftigt gasspådrag, men vid lungn körning på alla växslar till varvstoppet så hoppar ej kedjan med slapp kedja, enbart vid kraftigt acc

Annars löper ej ditt bakdrev rakt med framdrevet.

Kan ju även vara skeft bakdrev/ fälg/ drevhållarn, har du kollat upp så bakdrevet e helt rakt o inte skeft när du snurar på bakdäcket när den e upp pallad ?

Kom o tänka på okså att kedjan borde hoppa vid kraftigt lutande okså när man kör.

De gör inget om dina gummibussnigar e så slitna så de inte finns några kvar, kedjan ska inte hoppa en då, men om lagret e sletet så glappar drevbarnan o då hoppar kedjan.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt