Kedjan glappar i sidled? Hur obra är det?

• Thread starter Thread starter Coola Ola
  • Start date Start date

Coola Ola

Guest
Kedjan glappar, när den ligger på bakdrevet så är det som kedjan är för bred eller som om drevet är för smalt, det går alltså att flytta drevet c:a 1-1,5 mm i sidled. Själva kedjan är annars ok vad jag kan se, inget glapp i längsled, iaf inte mer än det borde vara. Jag har faktiskt inte tänkt på om den har gjort det tidigare, det kan den säkert ha gjort. Har inte märkt att det skulle kännas annorlunda när man kör iaf men det är väl inte heller särskilt troligt.

Finns det nån risk att kedjan hoppar av eller att den slits på ett farligt sätt av detta?

Last edited:
Coola Ola skrev:
Kedjan glappar, när den ligger på bakdrevet så är det som kedjan är för bred eller som om drevet är för smalt, det går alltså att flytta drevet c:a 1-1,5 mm i sidled. Själva kedjan är annars ok vad jag kan se, inget glapp i längsled, iaf inte mer än det borde vara. Jag har faktiskt inte tänkt på om den har gjort det tidigare, det kan den säkert ha gjort. Har inte märkt att det skulle kännas annorlunda när man kör iaf men det är väl inte heller särskilt troligt.

Finns det nån risk att kedjan hoppar av eller att den slits på ett farligt sätt av detta?

Samma för mig fast på framdrevet. Beror på att jag köpte ett Ching-chong billigt skitdrev för 69kr. Om det gör något? För mig funkar det iaf. Köper riktiga grejer nästa gång.

Mitt originaldrev till höger, till vänster "Ching-chong billigt skitdrev för 69kr"
16_sprocket.jpg

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck