Kedjan gick av -E4:an avfarten mot Kista

WilleR1

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Yamaha R1
Hade bestämt med några kompisar att åka till Gotland idag (Fre) och stanna över helgen å kröka lite.eftersom dom bor i Sthlm å jag i Uppsala så skulle vi mötas i nynäshamn å sen ta färjan gemensamt

. Jag packade en ryggsäck o åkte iväg- eftersom det var lite brådis så va tempot hyffsat, när jag är i höjd med avfarten mot kista så kommer en hojj upp jämsides med mig o gestikulerar o pekar på ryggsäcken-jaha det är väl nån rem som fladdrar tänker jag o svänger av från motorvägen för att åtgärda det. Direkt efter högerkurvan small det till under cykeln o det blev ett jävla oljud-stannade direkt o märkte att kedjan gått av-skit tänkte jag o tog av mig ryggsäcken å då märkte jag att den hade öppnat sig av fartvinden 90% av kläderna var borta :mad: förmodligen utspridda över E4:an..

Vill rikta ett tack till den hojjåkare som påpekade att ryggsäcken var öppen,med tanke på marschfarten jag hade så e jag glad att kedjan gick av just när jag hade börjat sakta ner.. Samt ett tack till vägassistans-bil #110 som var mkt trevlig o hjälpsam!

Last edited:
WilleR1 skrev:
2323181 90% av kläderna var borta :mad: förmodligen utspridda över E4:an..

Exakt samma sak med väskan hände mig igår på väg från just uppsala och ner mot sthlm. jeans, ett par skor, tröja etc. Som tur var hade jag för en gångs skull plånkan och luren i jackfickan.
Så nu ligger de väl 2 uppsättningar kläder längs med uppsalavägen :rolleyes:

Jag drar alltid mina dragkedjor så att jag inte har kedjelåsen uppåt utan helt till höger eller vänster, om ni hajjar hur jag menar.

Do slipper man få en glipa och att ryggsäcken åkerupp.. Har gått bra i väldigt många år nu!

Kedjan

ett jävla oljud-stannade direkt o märkte att kedjan gått av-skit tänkte jag o

Fi fan vilken tur att kedjan gick av när den gjorde och inte under gaspådrag ur en kurva.... Der är ju värsta mardrömmen för då kraschar man ju garanterat.
Du kunde ju fått bakhjulslås me.......
Hade jag varit du skulle jag köpa en trisslott idag hi hi. :D

Vi förlorade en hojåkarbroder i en olycka här i onsdags så nu får det räcka.....

kedjan gick av å jag har insett att jag hade nog rätt så mkt tur endå, det blev inga skador alls på hojjen (lr på mig)... kunde som sagt ha gått mkt värre.. man får leva med att kläderna försvann..

ska beställa nytt drivpaket idag..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...