Kedjan för kort.

666_Racing

Quem di diligunt adulescens moritur
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
GSXR 750
Jag skulle dunka fast ett större bakdrev på hojen men kedjan var en länk för kort så nu undrar jag går det att förlänga kedjan med några länkar genom att använda sig av två kedjelås ?? Kommer det att hålla eller är det bara att köpa en längre kedja?

Rakt ut i natur skrev:
Jag skulle dunka fast ett större bakdrev på hojen men kedjan var en länk för kort så nu undrar jag går det att förlänga kedjan med några länkar genom att använda sig av två kedjelås ?? Kommer det att hålla eller är det bara att köpa en längre kedja?
Inte blir kedjan längre för att du sätter dit två lås. Du måste ju ta av lika mycket som du sätter dit...
Du måste ha en lite bit kedja med för att den skall bli längre...

SENSEI skrev:
Inte blir kedjan längre för att du sätter dit två lås. Du måste ju ta av lika mycket som du sätter dit...
Du måste ha en lite bit kedja med för att den skall bli längre...

jo givetvis så lägger jag ju till länkar. Det borde jag ju skrivit är nog lite trött :kocko Håller detta ?? Eller blir det svagare med två kedjelås?

Rakt ut i natur skrev:
jo givetvis så lägger jag ju till länkar. Det borde jag ju skrivit är nog lite trött :kocko Håller detta ?? Eller blir det svagare med två kedjelås?

Det blir ju inte svagare än det svagaste kedjelåset, men det är ju 2 lås som kan ge sig så risken är ju lite större.

Har kört 1300 mil med 2 nitlås på en DID ZVM kedja pga klant på uppsalafirma. Nitade själv med eget verktyg köpt av LOUIS i tyskland Inga problem alls så här långt.

sorry om jag lånar tråden lite, men när jag nu skall köpa ny kedja så säger dom att den måste nitas, är det bara att lägga på kedjan och sedan typ sätta en slägga bakom kedjan och sedan slå med en hammare och försäkare på andra sidan på "stiften" :va
naturligtvis får man väl inte nita den så hårt att längen inte kan röra sig

ulf skrev:
Dunka dit ett mindre framdrev i stället. Verkar enklare. :tungan

Jo men då måste man ju ha ett å jag hiiiner inte beställa ett för jag måste köra på slangen i natt :yoparty
Ja det får nog bli två kedjelås och en kedje bit åtminstone tills denna sesong är slut :rolleyes:

UrbanTiger skrev:
Det är bara att köra på två kedjelås när du skarvar kedjan. Tvätta med bräkleen och silikona så inte "fisken" drar iväg.
Hitta inte silikontuben så jag använde kontaktlim istället. Har funkat i tre år utan att det märks på limmet.

Kidnappar tråden lite med!
Med sillicona så gör man bara rent och på med lite sillicon alltså?
Sitter det verkligen fast?

Rakt ut i natur skrev:
Aha men var köper man nitvertyg förutom i tyskland?

Bor du i närheten av huvudstaden och har en DID kedja kan jag hjälpa till, PMA. Annars kan man beställa LOUIS grejer av www.mcdepan.se i Staffanstorp. www.duells.se har en artnr 2808 titta under produktkataloger MC2004 verktyg sidan 4 inget pris utsattmen säkert dyr.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph