kedja till turbo hoj?

Med ett riktigt nitverktyg är det en barnlek att nita kedjelåsen

Men det behövs väldigt liten kraft för att nita änden korrekt

Det behövs inte så mycket deformation som man tror för att hålla länken på plats

( Jag har naturligtvis misslyckats jag med i början)

Med ett riktigt nitverktyg är det en barnlek att nita kedjelåsen

Men det behövs väldigt liten kraft för att nita änden korrekt

Det behövs inte så mycket deformation som man tror för att hålla länken på plats

( Jag har naturligtvis misslyckats jag med i början)

och vad använder du för verktyg?
du förresten, svarar inte farbror på sina PM :7peta

Verktyg? Sånt man gängar en dubb med. Fick kitet av lokala mc-mecken i USA när han tyckte att jag började bli för frekvent besökare/lånare.

Svarar på PM? Jag meckar på dagarna...

hey hey, hur ser ett sådant ut:va Är det som ett dorn "bara" eller:va

Jorå , Har bara varit i U-tlandet (ska svara snart hehe:D )

ja det är dax mannen, har mycket Haltech/busa frågor till dig.
Och det skadar ju inte alls du jobbar bromsbänken nu för saaatan:D

hör av dig när du torkat upp sovsäcken:tummenupp

Last edited:
Du får väl laga bromsarna på bilen eftersom dom aldrig tycks fungera när du kör förbi mig:D :D

Välkommen in å hälsa på i stugan , Betydligt lättare å tugga insprutnings teorier live om man säger

Peter

( semester för tillfället , i garaget dock)

Du får väl laga bromsarna på bilen eftersom dom aldrig tycks fungera när du kör förbi mig:D :D

Välkommen in å hälsa på i stugan , Betydligt lättare å tugga insprutnings teorier live om man säger

Peter

( semester för tillfället , i garaget dock)

det är INTE för dåliga bromsar, den är för snabb den jäveln. man får smyga sig på bakifrån om man skall åka med den vetty:D :D

ja, jag gööööör det. gäller sexpacket fortfarande eller hamnar vi automatiskt i experimentstadiet med lite skön alkohol i kroppen:D :D
jag chansar inte, det blir en längd:tummenupp Har precis experimenterat fördigt för den här sommaren och notan gick på 1600 glada:huvet
vi hörs!

nu har jag fått tag på kedja men jag får inte tag i drev till min hoj som passar en 530 kedja. nån som vet nått?

Prata med Rolle Rotax här på forumet , Han tillverkar riktigt mumsiga drev

I Fortal (7075) (eloxerade aludrev)

Jag har beställt ett drev av Rolle. Fick det med valfritt antal kuggar,eloxerat (svart) och med classic-lättning (runda hål).

Apråpå kedja.
Min knarr har 1500 mm i hjulbas nu, hur gör ni med kedjan ? Köper ni två där ena "slaktas" eller finns det aslånga 530 kedjor ?

Fick det förklarat att Dennis, Pecka och Peke-mannen körde med någon förstärkt RK till sina hojjar.

/Peter

Apråpå kedja.
Min knarr har 1500 mm i hjulbas nu, hur gör ni med kedjan ? Köper ni två där ena "slaktas" eller finns det aslånga 530 kedjor ?

Jag köpte en 150 länkars(guld) 530 superduper-förstärkt :D hos addemoto för 1850 kr.

KAAAPNING!!!

Jag fick för mig att Marklund säljer per meter, men det gör han kanske inte? Går ju att hitta 10-metersrullar hos kedjeförsäljare (ej mc-handlare)

hur gick det föresten med din förlängda sving, blev den bra att köra med??
har du kört den max hjulbas?
Och så var det bänkningen, blev det nån slutlig :va

KAAAPNING!!!

hur gick det föresten med din förlängda sving, blev den bra att köra med??
har du kört den max hjulbas?
Och så var det bänkningen, blev det nån slutlig :va

Jodå, den funkar kanon att köra med! Men hjulaxeln längst fram, dvs. +5 cm från original, så blev den bara ytterst lite trögare i kurvorna, men inte mycket alls. Jag kompenserade det genom att tillverka ett par kortare hundben. Blev skitbra :) Så nu är den som innan.
Har inte hunnit prova med max hjulbas än.
Har inte heller hunnit bänka igen :rolleyes: Alldeles för mycket jobbande (måste ju dra ihop lite pengar nu över sommaren då CSN inte sponsrar) har gjort att jag inte haft tid. Jag har hunnit köra max 10 mil var tredje vecka, så att kunna ta en heldag och fixa och dona i bänken är helkört. I augusti kanske... hmmmm, kanske snart dags att bränna ut sig? :näsblod

Jodå, den funkar kanon att köra med! Men hjulaxeln längst fram, dvs. +5 cm från original, så blev den bara ytterst lite trögare i kurvorna, men inte mycket alls. Jag kompenserade det genom att tillverka ett par kortare hundben. Blev skitbra :) Så nu är den som innan.
Har inte hunnit prova med max hjulbas än.
Har inte heller hunnit bänka igen :rolleyes: Alldeles för mycket jobbande (måste ju dra ihop lite pengar nu över sommaren då CSN inte sponsrar) har gjort att jag inte haft tid. Jag har hunnit köra max 10 mil var tredje vecka, så att kunna ta en heldag och fixa och dona i bänken är helkört. I augusti kanske... hmmmm, kanske snart dags att bränna ut sig? :näsblod

ja jag väntar ialla fall med spänning:tummenupp :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa