Kedja på Gsxr 1000?

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Ska byta kedja och drev på min r1000 -01. Enligt tabeller ska jag ha en 530 kedja med 110 rullar. Men sen finns det ju lite olika kedjor: o-ring, rx-ring, xw-ring.
Hittade i touringbutikens katalog att den kedjan de rekommenderar för nyare "supersportmaskiner" benämns 530 gxw.
Någon som bytt får gärna tipsa mig! :Bugar

MangeH skrev:
Ska byta kedja och drev på min r1000 -01. Enligt tabeller ska jag ha en 530 kedja med 110 rullar. Men sen finns det ju lite olika kedjor: o-ring, rx-ring, xw-ring.
Hittade i touringbutikens katalog att den kedjan de rekommenderar för nyare "supersportmaskiner" benämns 530 gxw.
Någon som bytt får gärna tipsa mig! :Bugar

Den utimata kedjan med lågt rullmotstånd / vikt samt hög slitstyrka är DID 530 ERV

D.I.D. 530ERV Gold X'ring Race Chain - 120L
Tensile strength of 9340 and a wear resistance of 3630, D.I.D 530ERV X-Ring race chain reduces friction by twisting between the side plates instead of being squashed. Rivet style master link included.

Långa farbron skrev:
O/X är profilen på själva gummitätningen mellan i länkarna,dvs hur dom ser ut i genomskärning.

Jo det vet jag men jag tänkte om det var olika hållbarhet på de olika modellerna...

Jag fråga en himla kunnig kille här på forumet om vilken kedja som är bäst till
min gixxer och han sa direkt DID 50Zvm eller som den heter nu DID 50 Zvm2 = X-rings kedja, den skulle va klart bäst och samtidigt ha bra pris...

Jag köpte denna kedja till min turbohoj fast det vart dom 2 kortaste eftersom jag kör med förlängd sving...

Så totalt med framdrev + bakdrev + 2st DID 50Zvm2 kedjorna gick på löst 2600:- inkl moms billigt som f*n tycker jag......

Köptes hos Walden`s Motor i Hallstahammar
Tele: 0220 - 108 53

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8