Kedja och drev, ännu en gång!

Bryne

Den med mest prylar då han dör vinner
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Kawasaki Z1000 -08 & Yamaha YZF750R -93 FIGHTER
Hej,
Har blivit dags att byta kedja och dreven.
Kollade med min lokala handlare vad paketet skulle kosta, och fick svar 200€ dvs en bra bit över 2000 SEK. Låter saftigt.

Nu till frågan. Det finns ju gott om billigare varianter på nätet, Ebay bland annat. Någon som testat dessa? Jag är inte intresserad av Biltemas grejer...

Vad ska man se på då man väljer kedja? De ser ju liksom rätt likadana ut allihop? :)

Vilka märken är bra?

http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trk...w=yzf750+kettensatz&_sacat=See-All-Categories

Last edited:
Nu kommer en Noobfråga, vad betyder "520" och "530"?
Finns tydligen båda...

Nu kommer en Noobfråga, vad betyder "520" och "530"?
Finns tydligen båda...

Delningen på kedjan. Är det yamahan du ska byta på kan det tom vara 532 vilket är lite ovanligare (tror nästan att det bara är yamahas r-modeller som har det). Brukar isf finnas drivpaket till 530 som passar eftersom det finns större utbud på 530 kedjor än 532.

Ring addemoto. Jag hade min kedja hemma dagen efter.
1365 inkl frakt istället för 2500 på beviks. Extraförstärkt Quad-X.

edit: Har ingen aning vad frakten till .fi kostar.

Delningen på kedjan. Är det yamahan du ska byta på kan det tom vara 532 vilket är lite ovanligare (tror nästan att det bara är yamahas r-modeller som har det). Brukar isf finnas drivpaket till 530 som passar eftersom det finns större utbud på 530 kedjor än 532.

Delning på kedjan? Vad menas? :confused:

Har du varit nöjd med kedjan? Funderar på att hämta en likadan imorgon. Duell brukar ju ha rätt bra grejer (jag antar det är därifrån Rapid hämtar sina produkter).

Har visserligen bara kört 2500 km med den ännu, men den har fungerat hittills iaf. Jo det är duells dom hämtar från.
/Kaj

Jag har kört 350 mil med min Biltema 530-Kedja, och inte ens behövt efterspänna den. Känns hur gedigen som helst, och har en brottgräns på 4000kg.
Jag fiskör inte!
Pris: 700 spänn.

Men om man vill kan man pröjsa den tre dubbla, och få ett annat märke på länkarna.

Jag har kört 350 mil med min Biltema 530-Kedja, och inte ens behövt efterspänna den. Känns hur gedigen som helst, och har en brottgräns på 4000kg.
Jag fiskör inte!
Pris: 700 spänn.

Men om man vill kan man pröjsa den tre dubbla, och få ett annat märke på länkarna.

Japp, märket är viktigt, det får stå vad som helst, men inte Biltema.:tummenupp

Tack för förklaringen! Kedjan skall till Yamahan.
Fick bekräftat i YZF750 tråden att 532 är original, men att det finns 530 som passar också. :tummenupp

Fan vad man lär sig på sporthoj... :)

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...