Kedja äter i bakdäcket.

the_dreamer

Beroende
Gick med
8 Nov 2009
Hoj
2006 KTM 625smc
Någon som har haft samma problem nångång eller vet inte om det är ett problem eller inte. :va

img0357pm.jpg

img0353x.jpg

img0352q.jpg

Hojjen är en KTM 625smc -06

Ser lätt obra ut. Sitter hjulet rakt i svingen? Det skulle annars förklara nötningen. Tycker mig dessutom ana att drevkuggen är slitna på utsidan, vilket också tyder på snett hjul.

/Anders

Rätt så vanligt skulle jag villja påstå.

Det var så på min förra 660 också, bara att skita i det :)

Precis, fullt normalt, det sliter in sig, det är väl mest bara Aprilia som klarar sig. (har haft 195 på med marginal på båda sidorna) ;)

Skiljer lite i profil mellan olika tillverkare. Körde med 160 på min 640 o Dunlop tog i men inte Michelin till exempel.

Var glad så länge de bara äter på däcket. Min kedja äter på fälgen :)

Viker mig för sakkunskapen som säger att det är normalt på dessa. Hojarna är väl inte direkt från början konstruerade för breda asfaltdäck.

ere bara jag som tycker kedjan ser lite slapp ut.:va

Kedjan är spänd med bakhjulet uppe i luften och efter manualen. Men ska nog kolla kedjespänningen, nu när ni påpekar detta. Kedjan kanske har sträckt på sig lite.

Hade samma sak på min ktm 640, och där var det skillnaden mellan däckfabrikat som gjorde det.

Inget att bry sig om!

/T

jag fick banning av kontrollanterna på smc kurs för att mitt däck har ätits upp av kedjan.

"Nä det där är inte bra, sätt på 150 däck så får du mycket bättre väghållning också. Vill du att det ska se häftigt ut med feta däck får du byta hoj.."

jag fick banning av kontrollanterna på smc kurs för att mitt däck har ätits upp av kedjan.

"Nä det där är inte bra, sätt på 150 däck så får du mycket bättre väghållning också. Vill du att det ska se häftigt ut med feta däck får du byta hoj.."

Nu kanske min demens lurar mig, men är det inte 160 orginal?

Vill minnas att jag körde med 170 och fick kedjefilat däck :)

Edit: Med Duke:n

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...