Kebab i Malmö?

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Jao detta kan nog uppfattas som en ganska ego tråd.. Men vart i Malmö ska man äta kebab, pizza eller annan snabbmat? Mest helst kebab. Men annat kan funka också..

Svalans gatukök tycker jag har svingod kebab med stark sås (Värnhemstorget sidan om Burger King). Amanos pizzeria har goda pizzor (Ö. Förstadsgatan). Inget av dessa är särskilt bra ställen att sitta på plats och käka på dock, men om du bara är ute efter snabbt käk och sen därifrån, så funkar det, alt. ta med hem. Kebaberna har en tendens att bli sumpiga på vägen hem dock.

MalmöKebab e ganska okej, för det mesta..men ibland så är den riktigt jävla sunkig..

Men borta vid södervärn finns en riktigt god liten hörna..kommer inte ihåg vad den heter men det ligger en busshållplats precis bredvid (hållplatsen efter södervärn).
Kan kolla upp vad den heter imorgon:)

Amanos har nog malmös godaste kebab ivarjefall, Svalans i franskbröd är inte långt efter. :yoparty

Malmö är översvämmat av gyros och falafel! (Det är säkert nån vegan-hippie från möllan som demonstrerat bort "riktig kebab" :mad:)

Nam-nam: Pizzeria Paulibron, "det gula falafel/kebab-huset vid stationen", Pizzakungen(endast utkörning) och Alanya (vid drottningtorget) har fin-fin kebab/kebabpizza!

VARNING!! Värre magsjuka än efter kebabpizzan på "Pizzeria Mira Mare" på Norregatan 15 har jag inte varit med om... :zpy

Stippes! Sen när det gäller pizza så är det Perugina vid Amiralsgatan. När det kommer till kebab så är det Falafel N:1 som gäller. Helst Nydalas eller Bergsgatan.

Der är bara ET sted at købe sin kebab i Malmö...

Gatuköket på Von Rosenväg i Rosengård ... Även dansk TV2 har varit där for at "anmelde" den i et program... World famours i skåne :tummenupp

Last edited:
Oj.. Tack för alla svar!:)
Får la ta och testa Falafel N:1 och se om dom är så bra som alla säger.
Vart kan man sen hitta sånn med helt kött? Eller köttbitar? Lyckades hitta något ställe i typ Blekinge som hade köttbitar (tror det var fläskfilé, fast det smakade mycket mer kött)i baguetter. Godaste jag ätit!:drool

Der är bara ET sted at købe sin kebab i Malmö...

Gatuköket på Von Rosenväg i Rosengård ... Även dansk TV2 har varit där for at "anmelde" den i et program... World famours i skåne :tummenupp

Menar du Falafel N:1 vagnen?? Vet att den har varit med i tidningar m.m

Den var den första de hade sen har de startat andra. Själv brukar jag handla på V. Kattarpsvägen :)

Oj.. Tack för alla svar!:)
Får la ta och testa Falafel N:1 och se om dom är så bra som alla säger.
Vart kan man sen hitta sånn med helt kött? Eller köttbitar? Lyckades hitta något ställe i typ Blekinge som hade köttbitar (tror det var fläskfilé, fast det smakade mycket mer kött)i baguetter. Godaste jag ätit!:drool

Hela köttbitar?? Kebab brukar ju var strimlor som de hyvlar av från rullen.

Jag brukar alltid ta i baguett gillar det bättre :)

Last edited:
Bäst pizza tycker jag Pizzeria Malmö har. Eller heter den Malmö Pizzeria kanske..

Tror de t.o.m. blev utpekade som bästa pizzerian i en av gratistidningarna. Jeffligt fina pizzor iaf. :tummenupp

Ngn som har koll på vilka pizzerior som har utkörning? Gärna gratis och sent på kvällen:)

Back