KBC VR2, Nätshop?

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Honda ANF 125
Testade KBC VR2 idag, satt helt perfekt! Har haft svårt att hitta en hjälm som sitter bra på min tjocka skalle.

Någon som haft den ett tag? Bra eller anus? Gärna tips om var man kan hitta den billigt. FC-moto och de vanliga webshoparna verkar inte ha KBC?

Funderar på Gunslinger Ser fin ut..

Har en KBC silver combat som jag haft sen förra säsongen.
Är mycket nöjd med den hjälmen.

KBC:s hjälmar (i den "dyrare" klassen) har grymt skön inredning! Jag har själv en VR1. m-performance kan också sälja dig en KBC hjälm, jag vet dock inte om dom är billigare än andra, troligen inte. KBC har dubbla D-ringar istället för snabbspänne på hakbandet, det ska ju vara det säkraste spännet, men det tar ju sån tid att få fast det, har man stannat nånstans och ska prata med de man åker tillsammans med och tagit av hjälmen så är man alltid sist därifrån.... Enda negativa jag har att säga om KBC...

Har fått min VR2 Gunslinger nu!

Mycket bra hjälm, skön aerodynamik, bra vent, pra passform för mitt breda huvud. Bra plats för käken. Dubbel o-ring, kevlar+kompositskal.. Helt klart nöjd.

Ska ni köpa grejer online, titta in på harpers i UK. Bra priser åtmintone på KBC och bra service.

Macke skrev:
2269791 Jag beställde just från: http://www.extremesupply.com/kbchelmets/kbchelmets.htm

Rear ut äldre KBC hjälmar till helt sjuka priser.
Fick t.o.m rabatt på rea-prsiet när jag snackade med Scott på telefon.
$110 Inkl frakt till Sverige för en VR1 Euro Graphic!

Har bara gott att säga om Extremesupply!!!!! :tummenupp :tummenupp

Har just tagit MC-kort och funderar också på att skaffa en KBC-hjälm från staterna, men är det identiska hjälmar där som här? Så om man testar en KBC-hjälm här och beställer från staterna för att sedan upptäcka att den man har beställt har en helt annan passform eller inte uppnår ECE när den väl kommer fram.

*/ ?>
Back