KBC Helmuts

.mac

Hajjper Spårts
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Gixxer 750 -98
E det nån som vet om KBC hjälmar är glasfiber eller composite??

Jag skulle ju tro att det är glasfiber men det står ingenstans som jag kan hitta.
Hjälmen jag tittar på är en Force S med kulhål och skotthål :yoparty

Är KBC hjälmarna något att ha? Är det nån som klotat och överlevt :tungan

VR-2
http://www.kbc-helmet.com/kbcbbs/zb...&sc=on&&select_arrange=headnum&desc=asc&no=26

Force-S
http://www.kbc-helmet.com/kbcbbs/zb...&sc=on&&select_arrange=headnum&desc=asc&no=23

Handlarna som säljer dem, och även andra hjälmar, säger att det håller en hög standard, några säger att de kan mäta sig mid Arai och shoei... Men, de kanske är aningen partiska...

Själv tittade jag på en VR-2 hjälm, men det satt inte så bra, tyvärr. Men de är rusgigt snygga.

Och ruskigt högljudda. Utan öronproppar var/är min outhärdlig. Ett jävla rammel till visir. Överlag en typisk "du får vad du betalar för" hjälm.

Ursäkta om jag lånar tråden lite men e själv på jakt efter en KBC-hjälm till sambon eftersom hon förälskat sig i en av deras modeller.
Min fråga är om nån vet om det finns återförsäljare för dessa hjälmar i Skåne? Helst i västra delarna. Vill inte köpa grisen i, ja ni vet.

Ursäkta om jag lånar tråden lite men e själv på jakt efter en KBC-hjälm till sambon eftersom hon förälskat sig i en av deras modeller.
Min fråga är om nån vet om det finns återförsäljare för dessa hjälmar i Skåne? Helst i västra delarna. Vill inte köpa grisen i, ja ni vet.

Jajjemän, MP-Racing i Billesholm säljer KBC-hjälmar till väldigt bra priser. Ring Mats och hör, 042-73670.

Har själv en VR-1:a som jag är helnöjd med. Hjälmen är tillverkad av glasfiber och förstärkt med aramid. Tycker inte hjälmen håller mycket sämre kvalitet än min Shoei.

E det nån som vet om KBC hjälmar är glasfiber eller composite??

Jag skulle ju tro att det är glasfiber men det står ingenstans som jag kan hitta.
Hjälmen jag tittar på är en Force S med kulhål och skotthål :yoparty

Är KBC hjälmarna något att ha? Är det nån som klotat och överlevt :tungan

min VR-3 är kanon och gjord av "Tri-Composite Aramid Epoxy Shell (Bag Moulded)" precis som VR-2.

Har själv en VR-1:a som jag är helnöjd med. Hjälmen är tillverkad av glasfiber och förstärkt med aramid. Tycker inte hjälmen håller mycket sämre kvalitet än min Shoei.

Ok. Tack för svar. Det är den här hjälmen jag funderar på...
Får den för kanske 1000 spänn. Det måste den vara värd eller??

Bifogat

• kbc.jpg
    kbc.jpg
    117.6 KB · Visningar: 68
Jag har en vr-1 och farsan en tk-8. Tycker dn är tystare och skönare än min gamla shoei till en mindre än halva priset... Sen att den kromade är sjukt läcker gör det ju inte sämre... Sitter svart visir på tk-8 och spegel på vr-1

Bifogat

• 8.JPG
    8.JPG
    61.9 KB · Visningar: 58
  • 10.JPG
    10.JPG
    71.4 KB · Visningar: 40
vr-1 har jag en och den är ganska tung om man jämför med lite dyrare hjälmar och är väll vad jag fattat det lite känd för att låta mycket.

Men jag trivs med min och tycker den är snygg, kör ändå alltid med öronproppar.

En annan hjälm jag är sugen på är xr-1000:tuttar

Jag har en KBC VR-2 Assasin och är skitnöjd med den...komfortabel som få..

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti