Kaxig körning med polis i hälarna

Fy fasen!
Fast i det fallet borde poliserna oxå få sig ett straff eller en känga,det är ju sjukt som de bär sej åt.De är ju risk för allmänheten samt för den vårdslösa föraren.Vore väl bättre kanske o följt efter diskret.Fast nu vet man inte orsaken dock till varför han jagades.

Cagiva_Mito skrev:
Hehe, kaxigt gjort. Men borde inte en nyare mustang vara snabbare än polisbilarna ? Eller har dom sånt klös i snutbilarna?

Är det en Mustang med 6:a så har den nog inte så mycket att hämta mot en polisbil.

Ford Mustang coupe - 193 hk
Ford Crown Victoria - 239 hk

Polisbilarna har säkert mer motor än orginal.

R1 racer skrev:
Fy fasen!
Fast i det fallet borde poliserna oxå få sig ett straff eller en känga,det är ju sjukt som de bär sej åt.De är ju risk för allmänheten samt för den vårdslösa föraren.Vore väl bättre kanske o följt efter diskret.Fast nu vet man inte orsaken dock till varför han jagades.
de gjorde ju så när det inte var någon annan bil i närheten, bra att de gjorde så. även om busen klarade sig galant med sina 360 :)

den killen ville inte sitta på kåken!!!!!!

det kanske var tiff på top gear..... :confused:

R1 racer skrev:
Fy fasen!
Så om man kör vårdslöst ska inte polisen kunna stoppa en? :va :rolleyes:

R1 racer skrev:
Fy fasen!

Dom tjatar rätt mycket om att bilen har rappoterats stulen...

Han nog bara tur som inte fick en riktig stoppsladd. Fast det är svårt att se hur fort det gick när han snurrade. Men det jag funderar över är hur han trodde att han skulle komma loss när han hade fem snutar i böghög liggandes över sig?

Iskallt att fortsätta å köra efter två "fishtailar",killen kan parera sladd!!!!

Mago skrev:
Hehe. Skillat värre. :D

Det var säkert kungen som körde.

Japp. Röstar för att de inte syr in honom. Parkera honom i en Toyota Corolla -88, kör på den i den farten och låt honom sedan gå fri.

R1 racer skrev:
Jodå men det såg lite vådligt ut :D
Hoppas inte de gör så mot hoj förare oxå .
Har varit en del i >USA....de gör så mot hojar också...om det behövs....

Sen är inte snutbilarna specielt vässade.... men de har en rutin och körskicklighet utöver den normale "donald Duck". sedan är det inte deras egna bilar......

Last edited:
tassen skrev:
Har varit en del i >USA....de gör så mot hojar också...om det behövs....

I många stater i USA får de inte jaga motorcyklister för mindre trafikbrott, såsom fortkörning eller stuntning..
Däremot kan jag tänka mig de fortfarande trycker omkull tjuvar eller rånare som flyr på hoj.

oFFkeFF skrev:
I många stater i USA får de inte jaga motorcyklister för mindre trafikbrott, såsom fortkörning eller stuntning..
Däremot kan jag tänka mig de fortfarande trycker omkull tjuvar eller rånare som flyr på hoj.
Det är riktigt, men det beror på del stat...
Jag har en lång story på en riktig dyrbar fortkörning, men jag tar den på en annan tråd.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd