Kaxig bilförare?

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
det här hände mig idag:
ute och åker, det är lite blött och ska börja regna snart så jag vill gärna komma hem innan det börjar regna. kommer ut på en huvudled där det är 70 som gäller. jordnöten som kör en avalanche med ett släp och en grävmaskin på kör i vänstra filen. folk kommer ikapp honom. byter fil vill han inte göra och han ställer sig brevid en bil i det högra körfältet så att ingen ska kunna komma förbi. men jag kör ju hoj så ja kommer igenom luckan utan några problem.

lite längre fram kommer jag till ett rödljus där en bil redan står i högra fältet så jag passar på att ta det vänstra fältet för att kunna komma ifrån snabbare. då kommer avalanchen bakifrån och påbörjar sakta att tränga sig in i mil fil. jag står mitt i filen, han med halva bilen rullar ut i gruset bara för att komma före mig. han stannar när hans spegel närmar sig mig (han kände väl på sig att den skulle ryka)

lite surt drar jag därifrån och på vägen blir jag arg och bestämmer mig för att sakta ner och låta honom komma ikapp. så ja sänker till 50 och då kommer han i 90 och kör om. kör ikapp honom och pekar finger en stund. han pekar tillbaka sen siktar han in sig på mig och jag får känslan av att han försökte köra på mig så ja stack imellan några bilar och fortsatte min färd hem nöjd.

vad tänker man när man försöker tränga sig förbi en mc :va
det är inte som att jag kommer stå i vägen när det blir grönt.

så akta er för en grå avalanche med arg gubbstrutt i.
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Idioter finns det gott om.
Men inte för att vara sån, tycker dock att du skulle struntat i honom och fortsatt hemåt ;)
Man blir inte klokare på när folk beter sig så, men att visa bättre hänsyn så vinner du lätt
nästa gång.

//Panos
 

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Köping
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Liknande har hänt mig fler gånger också.
Folk som kört ifatt en senare och skrikit vafan man körde om kön för och hit och dit fast man ändå bara puttrat om på 1an/2an i krypfart..
Men då när de kommer ifatt och vevar ner rutan och börjar gapa brukar klagomålen kunna dämpas genom att varvstoppa lite på neutralen med slipon:et(som inte fyller någon funktion alls egentligen xD)...
 

jetson

Guest
HAHAHA fan vad klockrent, sakta ner efter ett tag för att peka finger


Jag vet inte om du tycker det själv, men du va lite stöddig där. Sen brukar jag ställa mig mittemellan vid rödlysen även om ingen bil är i vänsterfilen (mindre risk att bli påkörd bakifrån, och en bil kan åka hela vägen fram i vänsterfilen)


För övrigt har detta aldrig hänt mig, jag blir nämligen aldrig ikappkörd :D
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Sådant är bäst för hälsan att bara lägga ner "roadrage" kan sluta med att billist prejar av hoj från vägen:död
 

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
Sådant är bäst för hälsan att bara lägga ner "roadrage" kan sluta med att billist prejar av hoj från vägen:död

det var långt ifrån roadrage. men det kändes ändå som att han ville köra på mig efter fingret men han hann aldrig ikapp så de e lugnt.

det är helt otroligt hur folk kan bete sig. det var ju mitt problem om jag hade ramlat under omkörningen och skrapat hans lack eller något men det hände inget förutom att jag körde om för att han va slö. varför bli upprörd lixom:va
 

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
det är den, men ja ville dela med mig :)

fan är fel på folk med sånna trådar? "jag pekar finger och åker därifrån"....
Följ efter alt ta hans regnummer, god damn jesus christ...

vad ska ja med det till? polisanmäla att jag pekade finger till honom? :tungan
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Du skulle dödat han!!!!111

Fan Solid.. Honom heter det... :fakta

Liknande har hänt mig med en BMW X5. Mannen i bilen fick ganska brådis när han insåg att 7-8 pers blev arga av att han klämde sig in mellan två...

På två hjul moppsar man inte mycket om man inte kan komma fritt därifrån. Bättre att memorera reg-nr o gen denne "arga lappen" senare.

En hacka i motorhuven kan ju också signalera visst missnöje :rolleyes:
 

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Ort
Såtenäs
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Nej kaxig hojförare som gjort en gubbe i jänkarn fly förbannad på alla på två hjul. Han var nöjd med livet då han trodde HAN ägde vägen. Visst man ska inte ligga i vänsterfilen o slöa vilket 95% av alla svenssons med farthållare o mobiltelefon gör...att du pekar finger gör inte den saken bättre....eller?

Nästa gång lär han göra allt för att klippa "den jäveln" som peka finger men det visa sig att det var en två barnsmor som hade bråttom hem att hämta sina barn från dagis.
Grattis TS! En knäckt "jänkargris" med ölmage och två ungar utan mamma för att du peka finger..
Tänk efter nästa gång.

Kan nu nån vettig ta bort denna idiot tråd.
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Jobbar du på Dramaten?:tungan
Nej kaxig hojförare som gjort en gubbe i jänkarn fly förbannad på alla på två hjul. Han var nöjd med livet då han trodde HAN ägde vägen. Visst man ska inte ligga i vänsterfilen o slöa vilket 95% av alla svenssons med farthållare o mobiltelefon gör...att du pekar finger gör inte den saken bättre....eller?

Nästa gång lär han göra allt för att klippa "den jäveln" som peka finger men det visa sig att det var en två barnsmor som hade bråttom hem att hämta sina barn från dagis.
Grattis TS! En knäckt "jänkargris" med ölmage och två ungar utan mamma för att du peka finger..
Tänk efter nästa gång.

Kan nu nån vettig ta bort denna idiot tråd.
 

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
jag anser mig själv inte kaxig för att jag pekar finger när han är ute efter bråk som tränger sig in i mig. vad hjälper det honom? han får ju ändå vänta på att ja kör därifrån innan han ska köra, om han inte tänker köra på mig. och att blockera vägen gör väl ingen någon nytta? då tycker jag att han får ta fingret
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top