Kawsaki släpper 250 cc fyrtakts RR-hoj

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Varför ligger denna tråden i racingforumet? Bara för att den heter Ninja gör det inte till en racer,
För mig var det en ny hoj, visste inte att den sålts i Europa tidigare och eftersom den ser ut som sina storebröder trodde jag att den var tänkt för racing. Tanken slog mig också att man kanske skulle kunna köra med den i 250 SP men den kanske är för klen för det.

Gustav eller Humlan får flytta tråden om den inte hör hemma här.

För mig var det en ny hoj, visste inte att den sålts i Europa tidigare och eftersom den ser ut som sina storebröder trodde jag att den var tänkt för racing. Tanken slog mig också att man kanske skulle kunna köra med den i 250 SP men den kanske är för klen för det.

Gustav eller Humlan får flytta tråden om den inte hör hemma här.
Ok, jag var grinig i överkant. Sry. Gustav kan flytta mitt inlägg till Mickes Klagotråd istället.
Hojen är inte mer tänkt för racing än ER-6:an iaf. oavsett om de döper den både till Ninja, Samuraj OCH Geisha... :rolleyes:

Ok, jag var grinig i överkant. Sry. Gustav kan flytta mitt inlägg till Mickes Klagotråd istället.
Hojen är inte mer tänkt för racing än ER-6:an iaf. oavsett om de döper den både till Ninja, Samuraj OCH Geisha... :rolleyes:
Den ser iaf ut som en sporthoj, det kan man inte direkt säga om SV650, ER6...

Den kanske skulle funka fint att rejsa med på gokartbanor (de är skitroliga att köra på t.o.m med 1000-kubikare)
:)

Det vore inte helt fel. Då kanske man kan få ner kostnaderna för att köra RR en hel del men fortfarande ha kul :)

Jag kör inte rr men är det så kul att ligga och slipstijma? Är inte momenten som pulver kontra fäste ur kurvorna och sena imbromsningar kul? Bromsar man sent får man ju ett lite jobbigare spår ur och hur kul är det med 250 4 takt? Då försvinner ju det momentet också. Tvivlar på att den är i närheten av 125orna.

Vad menar du nu? Stora moppar slipstreamar också, i 125vm skiljer dock inte effekten så mycket mellan hojarna, och förarna ofta jämna därav mycket slipstreamande just där.
Visst gör de stora hojarna också det men med tanke på att vi diskuterade en liten hoj med lite effekt tänkte jag att någon som tex kör 125 kunde svara.

Hörrö Slipstream! Alla tycker inte det är kul med gummisnoddssracing och att stå i kurvan och vänta på bättre tider. :tungan
Det vet jag väl, men det var inte jag som frågade.

Fan, ni slänger paj på mig hela dagarna :D

För att ändå vara rätt så långt ifrån en racehoj, så med lite smink så kunde man t.o.m få en sån här hoj att se ut som en racerhoj! :D

2008_Ninja_250_Vegas.jpg

Ge oss fler hojar som inte är på 1000cc tack! :tummenupp ;)

Sådär, nu börjar det likna något, men de kunde väl ändå satt på ett par clip-on's, med originalsetyre ser det ut att vara anpassat för någon med ryggproblem.

0,197 hk/kg räknat på torrvikt ( 30 hk/152 kg torr).
Effekt är naturligtvis inte allt men det är frågan om inte detta blir väl tunnt.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti