Kawazaki ZX7r/ZX9r

swingline

Så långt efter att han tror han är först
Gick med
13 Sep 2005
Hoj
KTM grusbuse
Funderar på att börja åka bana framöver och är lite nyfiken på om det finns någon därute som har några erfarenheter av Kawazaki ZX7r/ZX9r som ni kan dela med er av. Det jag undrar över är saker som bromsar, motor, chassi m.m samt om det finns några kända problem med vissa årsmodeller och om dom står sig bra mot motsvarande modeller från andra tillverkare.

Min profil är medelålders familjefar så jag kommer aldrig bli någon värsting utan vill bara få möjlighet att ha kul och få gasa av mig under någorlunda säkra former. Är ganska lång (193) och har av någon anledning fått för mig att Kaworna passar långa personer bättre rent körställningsmässigt. Sen verkar dom vara hyfsat billiga.

swingline skrev:
Funderar på att börja åka bana framöver och är lite nyfiken på om det finns någon därute som har några erfarenheter av Kawazaki ZX7r/ZX9r som ni kan dela med er av. Det jag undrar över är saker som bromsar, motor, chassi m.m samt om det finns några kända problem med vissa årsmodeller och om dom står sig bra mot motsvarande modeller från andra tillverkare.

Min profil är medelålders familjefar så jag kommer aldrig bli någon värsting utan vill bara få möjlighet att ha kul och få gasa av mig under någorlunda säkra former. Är ganska lång (193) och har av någon anledning fått för mig att Kaworna passar långa personer bättre rent körställningsmässigt. Sen verkar dom vara hyfsat billiga.

Sök, finns många trådar om detta.
men annars, jag är själv 192cm å har en zx9:a från 98, sitter kanon på den.

// Viper

Jag hade en zx7-97:a. den passar säkert lite längre personer då det är långt fram/ner till styret. I övrigt är den väldigt stadig och spårsäker. Bra chassi/fjädring för bankörning men den är lite tung så man får vara beredd att jobba lite på knicksiga banor. motorn drar bra, inte som en modern 1000 eller 750 men så det räcker till på bana.
Åsså är den grymt snygg med!

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...