Kawazaki ZX600R går VÄLDIGT OJÄMT HJÄLP!

Fireztorm

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
Kawasaki zx600F
Tjenare.

Har en Kawasaki ZX600R. Nu är det så att den går fint vid låg varv men efter 4-5 tusen varv så börjar den hacka tappa kraft känns som den inte går på alla cylindrar eller nått, Men vid höga varv vid ungefär 10-11 tusen varv så börjar den gå fint.
Har jag choken fullt pådragen så går den lite bättre också.
Allt detta hände efter att jag krasha med den, men har har bytt alla delar som behövdes byta, jag har öppnat hela förgasaren rensat allting i minsta detalj, jag har slut på idéer nu.

Någon som vet vad felet kan vara?

MvH Christian

Låter som ett sopparelaterat problem. Är du säker på att alla munstycken och nålventiler till flottörer, är verkligt rena? Har den flödat över i dräneringsslangarna från fuggarna? Vad hände vid kraschen?

Låter som ett sopparelaterat problem. Är du säker på att alla munstycken och nålventiler till flottörer, är verkligt rena? Har den flödat över i dräneringsslangarna från fuggarna? Vad hände vid kraschen?

A jag har gjort väldigt rent jag har gjort det flera gånger och har gjort rent slangarna förgasaren, flotörhuset kollat igenom nålarna inget funkar.

Vid krashen så åkte jag ner i diket smällen kom på höger sida, där vevaxelgivaren sitter. Jag har bytt luftfilter, tändstift.

MvH Christian

Sorry, tom på ideér just nu. Finns säkert fler som kan bidra med vettiga tips. Kan det vara nåt med tändningen, om du nu slog i vevaxelgivaren tänkte jag..

Sorry, tom på ideér just nu. Finns säkert fler som kan bidra med vettiga tips. Kan det vara nåt med tändningen, om du nu slog i vevaxelgivaren tänkte jag..

Jag tror att det kan vara något fel på tändningen/bränsleluftblandningen.Problemet är att jag inte kan justera det själv.'

Någon som kan hjälpa mig för en slant?

MvH Christian

Hej.
Jag råkade ut för ett liknande problem på min på väg hem från jobbet. den gick rätt dåligt men kunde gå bra på låga varv för det mesta(testade inte höga varvtal), det hade lossnat en slang till nån ventil som sitter frampå luftburken och när jag satte tillbaka den så gick den bra igen. Mvh Kjell

om du har den på tomgång, fastnar den på något varvtal om du drar full gas direkt?
hade problem på min zx10r efter en krash att den hackade och hade sig, och drog jag full gas så fastnade den på 7-8000, körde jag halvgas däremot kunde den hacka upp sig högre, på låga varv funkade det fint
visade sig att det var en TPS sensor som gått av så den låg och glappade, löste problemet för mig iallafall.
om ditt problem liknar det jag beskriver så kolla det

Alla slangar sitter som dom ska har gått igenom det så många gånger. Men hur ser man ifall TPS sensor är sönder då? Vart hittar man den på bågen då? kan man felsöka det eller är ända sättet att bara byta ut den?

Tack för svaren. Kom in med flera förslag bågen är fortfarande som förut. ett mysterium måste få det fixat.

MvH Christian

Last edited:
Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard