Kawasakitröja från World Classic Bike

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Det man betalar för är att ha haft hem prylarna för påseende i stället för att ha klarat av att stoppa redan i luren.
Jag har sett gixxer-tröjorna också och textil-kvaliten är mkt hög.
Däremot som sagt lite plojigt tryck som troligen inte exakt liknar det som folk springer runt med i de riktiga racing-depåerna. Man blir osäker på om man kommer räknas som en jultomte eller om det på något vis kommer stärka ens image. Folk brukar väl vara superkänsliga för att inte komma klädd i vad som "anses rätt" (jag har nog en släng av det där också) så om vi här på forumet kan hypa tröjorna till skyarna så kommer vi sedan tryggt kunna investera i dessa unika produkter.. Vem vet de kanske blir världens samlarprylar efter ett halvår.. Stötestenen torde vara är den tryckta grafiken "rätt" eller inte ? I alla fall tjockt material som borde värma under jackan.
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag har också fåt brev från den dåren! Men det verkar ju funka för han, en hel del här verkar ju ha köpt...
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag fick ett brev idag, ringde o frågade efter han som det stod, han var inte inne så han skulle ringa sen.

Men nu när jag har läst det här så vet jag ju vad det handlar om, så då kan man ju välja att inte svara.
 

norpis12

Hojåkare och IT-Konsult
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
Hyosung GT650R-07. Yamaha XJ 600 1984.
World Sport

Fick ett brev idag om att dom försökt nå mig angående min gixxer... verkar vara bluff på hög nivå....eller:confused:

Eftersom jag ändå skall sälja min lilla gixxer så skiter jag i vilket...
 

mek

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2008
Ort
gävle
Hoj
kawasaki zx9r
hallå den snuben ringede i mej i kväll o sa att jag var en på 200 som skull få dom där tröjona jag var en ut vald på 200 zx9r ägare
 

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Gött, nu vet jag vem det är som sökt mig på både mobilen och hemtelefonen! Har en Gixxer också, kanske går från modell till modell och harvar igenom kundkretsen:)
 

yester

the man, the myth, the legend!
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Åbo Finland
Hoj
kawasaki z1000 2008 (såld) Nyyyy KTM Super Duke
1295 kronor!!!!!!??? haha vilka skojare det finns. lite som då jag va i turkiet på chartersemester. knallade in i en butik o frågade om dom har tommyhillfiger munkjackor. o visst hade dom det, som d tryckte själva i fikarummet:D . men så kostade dom typ 95kronor istället för 1295...
 

yester

the man, the myth, the legend!
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Åbo Finland
Hoj
kawasaki z1000 2008 (såld) Nyyyy KTM Super Duke
Och nu ska jag skicka tillbaka mina!

Någon som kommit undan frakten?

Kvinnan på posten/kiosken tyckte att jag bara skulle skriva "retur till avsändaren" på.
Men skulle inte förvåna mig om det blir strul då, om man inte har fri retur.
Har för mig att det var 10 dagars retur och allt skulle vara gratis på alla sätt.

Någon som kommer ihåg vad som sades vid telefonsamtalet?

åtminstone på den här sidan om kvarken (Finland) så är det lagstiftat att man under alla omständigheter har full returrätt inom 10 dagar vad gäller postorder, köp från nätet osv, frakten behöver man själv heller inte betala. tror nog att nyss nämnda lag gäller i hela norden så stå på er om nån kräver att ni ska betala frakt vid retur av vara...:)
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
de e ju tokvanligt.. tröjor jackor muggar... har ringt mig 2 ggr en på en hoj o en på vallen,, classic cars hette de då så fint..
vet en som köpte skinnjackan... den va dyyr :näsblod
 

WT_Rickard@

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
gt 250 och 2st gsx-r 1100 -89
Fick exakt samma erbjudande fast på en gsx-r 1100 tröja ist, två för 1300. låter som trams. finns schysstare saker att köpa för de pengarna tkr ja.
 

MarcusKarlsson

knegare
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Ingen
Kompisen har en Gixxer 600, tror han skulle få ge 1100 för två tröjor.
Kollade på dom här om dagen, tröjorna liknar dom man kan köpa på mässor och dyligt. Dom blev snabbt retunerade till avsändaren.
 

Oskan

Medlem
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Vallentuna/Täby
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Hej alla! Idag fick jag hem i brevlådan från World Classic Bike där det stod: Hej! Har försökt att nå Dig ang GSX-R Du kan väl slå en signal på nedanst nr MVH Tony

Vad är detta för någe? Ska de erbjuda mig att köpa deras tröjor med GSXR logga på? Är det något att ha? Ska jag ringa upp dem?
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Hej alla! Idag fick jag hem i brevlådan från World Classic Bike där det stod: Hej! Har försökt att nå Dig ang GSX-R Du kan väl slå en signal på nedanst nr MVH Tony

Vad är detta för någe? Ska de erbjuda mig att köpa deras tröjor med GSXR logga på? Är det något att ha? Ska jag ringa upp dem?

Hehe.

Verkar som ingen i den hära tråden var/är nöjda med deras tröjor...
 

Oskan

Medlem
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Vallentuna/Täby
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Nej så jag skiter nog i att ringa upp dem ens. Hade de kostat 300:- så kanske eller nu vet jag ju inte vad jag får betala men gissar på över 1000 som alla andra. Man har ju endå beställt en SH tröja :)
 

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Ort
Nyköping
Hoj
XB12S
För X antal år se'n hade jag en Dodge Challenger, och då blev jag uppringd av detta företag. De erbjöd mig att köpa nå'n jacka med Dodge-emblem på ryggen. Inte såååå intressant. En polare som kör Mustang tyckte däremot att det var en finfin idé och köpte en jacka med Mustang-emblem. Det verkar iaf inte vara ett blufföretag, för han fick sin jacka. Kvalitet kan jag inte uttala mig om, men snygg tycker jag inte den var (tänk amerikansk för-mycket-av-allt-design). Frågan är hur snygga t-shirtsen är?
 
Last edited:

Patro

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
2000 Suzuki TL1000S
08-7040020

Blev uppringd från detta nummer idag men svarade inte, när jag kom hem så sökte jag på google och detta var den första länken jag hittade, Är ägare till en Suzuki TL1000s och då fattar jag att det var förmodligen samma tröjgubbe som ringt alla andra.

Tack å hej :)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag blev skitglad i dag då det ringde en snubbe.

"Ja hej vi har gjort en sökning i bilregistret och ser att du äger en Suzuki"

Jag svarade ju direkt att jag inte skulle ha någon tröjja...

"Tröja? Vi ringer från antikrundan."

Nej, så kanske det inte var....
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Jag har köpt en skinnjacka genom samma företag, eller ja, world classic cars då. En med mustangtryck eftersom jag har en gammal mustang.
Har även köpt ölglas 6st med mustangmärket graverat och 72 för årtalet på min musse. Jag är hur nöjd som hellst med dessa, helt klart den skönaste jackan jag ägt och helt klart dom godaste ölglasen jag någonsin druckit ur ;)
 

Nordber9

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2010
Ort
Skara
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Fick hem mina suzuki tröjor idag från world classic bikes o dom skulle kostat 1300kr men även dom fick åka tillbax då jag tyckte det mest såg ut som tröjor man kan köpa på en marknad för 150kr..:tuttar
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top