Kawasakis skivbromsar

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
passar zxr750 91 skivbromsar på ex vis zx7r? el tvärtom?? för såg att det fanns billiga skivor i staterna för zx7r.. eller nån mer modell som passar måntro? isf vikka årsmodeller.. nån som vet? :banana

Vet och vet...

MostWanted_NKPG skrev:
passar zxr750 91 skivbromsar på ex vis zx7r? el tvärtom?? för såg att det fanns billiga skivor i staterna för zx7r.. eller nån mer modell som passar måntro? isf vikka årsmodeller.. nån som vet? :banana

Visste jag t ex var alla mina fina bokmärken tog vägen i senaste (nog inte sista) hårddiskkraschen hade jag kunnat hjälpa dig på stört...
Men tror mig minnas att braking.de och någon av Brembos ÅF har crossref listor..
Googla lite...

MostWanted_NKPG skrev:

Finns det en sådan på det här stället?

Det som skiljer är borrmönstret av ventilationshålen, radiellt för zx9r i stället för spiralformat. Jag har provat med en ZXR och det funkade (förutom att skivan var skev, men det är en annan historia. Köp aldrig bromsskivor begagnade om du inte kan lämna igen dem efter det att de har slagit sig efter 100 mil)

ZX9R 98- samt ZX7R 96- har sexkolvsok och med det smalare bromsspår på skivan. Jag tror inte de passar en ZXR eftersom det finns en risk att bromsklossarna kommer att verka utanför bromsskivans bromsspår.

Tvärtom går i alla fall utmärkt (den enda som händer är att man får lite mer vikt på bromsskivorna än om man har de som är avsedda). Vissa tillverkare skiljer inte på skivor mellan dessa hojar utan tillverkar endast skivor med stor nog bromsspår för både fyr- och sexkolvsok.

ZXR 750 '89-'90 har samma skivor som ZX-9R '00, ZR 1100 Zephyr '92-'97, ZZR 1100 '90-'92, ZRX 1200 '01

ZXR 750 '91 har samma skivor som ZX-9R '94-'97, ZX-9R '02, ZZR 1100 '93, ZX-12R '00 och VN 1500 Mean Streak :D

/KRK

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck