Kawasaki zzr600 rycker

dannedatdi

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2015
Hoj
kawasaki zzr 600 -92
Tjena
har som rubriken lyder en kawasaki zzr600 -92 som rycker som attan vid jämn gas. Kickar man ner så han får ta i så går det men rycker när man släpper av sedan. Har servat hojjen och den var lika dan innan.

Samt att varvräknare visar 4000 rpm på tomgång och rött vid ytterst lite gas. Elfel här men var?
Ryckningar var innan detta skedde. Kan knappt köra. Det är som att man stänger av tändningen i en sekund sedan på igen. Filter var rena å fina.

Tack på förhand

Spontant tänker jag att det kan vara knas med kontakten vid någon av tändspolarna. Nu vet jag inte hur elen är dragen på din hoj men många smågamla hojar plockar signalen till varvräknaren därifrån med.

Spontant tänker jag att det kan vara knas med kontakten vid någon av tändspolarna. Nu vet jag inte hur elen är dragen på din hoj men många smågamla hojar plockar signalen till varvräknaren därifrån med.

Tänkte det med men kontakterna ser fina ut och så. Får väl lossa lite på det. Det konstiga är att den gjorde så för fyra dagar senast sen har den gått jätte bra och nu idag började den igen. Kan det vara insuget? Tänkte på flärparna där i ?

Visst kassa membran kan ge helsköjj motorgång men isf har du ett separat problem med varvräknaren.

Visst kassa membran kan ge helsköjj motorgång men isf har du ett separat problem med varvräknaren.

Ja det bör vara olika problem. Då varvräknaren har hänt eTT par veckor efter detta. Men får tacka för tipset . Fler tips är välkomnande. Tittar över det vi snackat om snarast.

Kolla upp kontakten för sidostödet så den funkar som den ska. Bara en liten chans men värt att kontrollera.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti