Kawasaki ZZR600 går dåligt på mellanrigistret

vista

Medlem
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
Kawaskai ZZR600, Yamaha XJ550
Hej!
Köpte en ZZR600 i vintras och får den inte o gå bra på mellanregistret.
Om man ger full gas drar den iväg bra upp till 6500 varv sen är det en kraftig dipp i effekt, ungefär som att man sänker gasen ordentlig. Ligger man kvar på fullgas och segar sig igenom får den upp farten ordentligt igen vid runt 9000 varv.

Har gått igenom förgasarna kollat stift o luftfilter. Allt är original på hojen luftfilter bestickning avgas mm. Går väldigt bra i övrigt men just på de varven har den väldigt lite ork. Funderar på om det kan vara något med CDI boxen som spökar?

Tacksam för svar
mvh
V

Det är inte CDI-boxen. Den ger inte den typen av symptom.

Hur många mil har hojen gjort? Du skriver "allt är original" - men har du kontrollerat flottörhöjder, trottelnålshöjder och eventuellt slitage på emulsionsrör?

5300 mil. Nålarna är inte justerbara, flotörhöjden har jag inte kollat mer än att de var mycket bränsle i när jag tömde. Emulsionsrör vet jag inte vad det är..

När du kör igenom området 4000-9000 varv på bara halvgas, blir "svagheten" tydligare eller mindre märkbar?

När du kör igenom området 4000-9000 varv på fullgas med fisljummen respektive fullt uppvärmd motor, när går den som bäst?

Så länge du inte har kontrollerat förgasarnas hälsa vad gällande slitage, o-ringars täthet, munstyckesstorlekar, trottelnålars positionering, trottelmembranens täthet och flottörnmivå kan du bara tro sakers tillstånd - och det blir inget bättre av.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra