Kawasaki ZZR1100

TyNiAn

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Har ingen
Hur är dom att köra?
Funderar på en sån som första mc fungerar dom bra ?
Behöver en lite större båge pga att jag är (tjock) 125pannor + några kilo vet ej hur mycket och sen är jag 1,84 lång.
och jag vill inte ha nån mc som man måste "ligga" på tanken pga magen.
Eller så kanske ni kan rekomendera nån mc för runt 30-35 tusen.

TyNiAn skrev:
Hur är dom att köra?
Funderar på en sån som första mc fungerar dom bra ?
Behöver en lite större båge pga att jag är (tjock) 125pannor + några kilo vet ej hur mycket och sen är jag 1,84 lång.
och jag vill inte ha nån mc som man måste "ligga" på tanken pga magen.
Eller så kanske ni kan rekomendera nån mc för runt 30-35 tusen.

Jag har en ZZR 1100 -90 själv och jag är 1,83 lång och står riktigt stadigt :D
Hojen är rymlig och du får inga problem med ÖLmagen ....... :banana

Den är extremt bekväm att åka långt på .......
Negativt är att den är tung och trög när det svänger.
Väldigt mycket skrapar i fotpinnar,centralstöd, även underkåpan vid nerlägg och smågupp ivägen.
Orginalbromsarna är ingen höjdare de motsvarar inte effekten.
Fjädringen är rätt mjuk .... men det är ju en sporttourer.

Jag har haft min i 5 år ..... har kört 4500 mil med den.
Jag har fått byta 2:ans växelådsdrev ..... p.g.a lite för mycket lek........

Motorn är underbar .......... den bara matar på oavsett om du har skjuss eller ej.

Den är framtung så vid fullgas race ligger du bara med ca 2 dm res 1:an och 2:an .......

Försäkringen är billig .... på den.

Helt okej hoj .... men du blir frånåkt när de svänger........

I samma kategori men lite dyrare har du Busan och Blackbirden ...... de är modernare och mer lättsvängda .........

Gå in på www.ninjaclubsweden.com och läs mer.

Last edited:
93 ändrades modellen och fick en snällare effektkurva än den tidigare.
Även kåpor mm fick sig en översyn.

Jag har haft en sån här jag med i 6 år, det är ingen hypersporthoj som du måste ligga som en märla över tanken på eller liknade.

Går som en modern hoj rakt fram men är som sägs ovan som en ångbåt på små kurviga vägar, men allt är en vanesak man får helt enkelt hålla igen lite här och där.

Jag hade inga större problem med den jag hade faktiskt, det var en förbannat bra modell vilket ju syns på att den fans i tilverkning til för bara några år sen och nu ersattes av zzr1200.

Hade en -94, tills förra sommaren... Kan bara hålla med föregående talare! Otroligt skön/bekväm hoj att köra! Enligt mig den skönaste hojen jag kört! Otroligt billig i försäkring om man ser till effekten! Jag gav ca 3000 för min helår/halvförsäkrad, 21 år, 4 år körkort skriven på mig! Det tycker jag är rätt bra! Bilsport och MC var bolaget! Som sagt e den rätt tung på roliga vägar, men man hänger med bra om man vill/kan. Kan inte mer än rekomendera den!

låter kanon blir nog en sån efter jag tagit kortet ska eventuellt övningsköra på grannens r6 :) och den ser inte stor ut har inte provat den än men måste ta bilkortet nu i höst efter det så blir det A kortet

Eller det kanske finns någon liknande mc man kanske skulle titta på en att bara titta runt på 1st av alla olika det finns på svenska marknaden

Är själv tung, och jag gränslade en v-max och blev kär direkt...
Kanske ingen sporthoj direkt, men öset rakt fram lär du inte bli besviken på.
Stor är den, tung som satan är den och rolig att köra :hihi

Back