Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jompa05 skrev:2328545Jag var inne på kawasaki i örebro / aspholmen för nån dag sen och såg nya zzr1400. är det någon som har den? skulle vilja veta hur den går. funderar på att beställa den. Den värkar bra..någon som har något att berätta?
Jompa05 skrev:2328545Jag var inne på kawasaki i örebro / aspholmen för nån dag sen och såg nya zzr1400. är det någon som har den? skulle vilja veta hur den går. funderar på att beställa den. Den värkar bra..någon som har något att berätta?
Jompa05 skrev:2328545Jag var inne på kawasaki i örebro / aspholmen för nån dag sen och såg nya zzr1400. är det någon som har den? skulle vilja veta hur den går. funderar på att beställa den. Den värkar bra..någon som har något att berätta?
Svemack skrev:2331466Var på Kawasaki Center och provkörde den förra veckan. Helt suverän. När jag klev av den så kändes det som att jag kommer inte att kunna köra något annat utan att känna att det är något som saknas. Går naturligtvis suveränt på motorvägen, kunde inte köra fortare än 220 pga trafiken men kan säga att det kändes som ingenting. Vrider man lite på gasen så är man uppe i 200 innan man ens hunnit blinka. Dessutom var den förvånansvärt lätt att kränga runt på en knixig småväg i hög fart. MEN billigaste försäkring jag har hittat för mig som bor i centrala Malmö kostar 22tkr, men hmmm funderar på om det inte är värt det. Säkert billigare i Örebro...
Sydney skrev:2331494Provade en ZZR1400 idag på Funbike i V-ås. Jag blev väldigt imponerad och har inte något att klaga på. Maskinen går helt vibrationsfritt och tyst och har utmärkt drag över hela registret. Det var inga som helst problem att wheela på 1:an och 2:an och vid påfarten på E18 drev bakhjulet ut i en mjuk fin liten sladd som var helt odramatisk, hojen har mer effekt än grepp med standarddäcken. Bromsarna var kanon och det gick fint att flytta omkring på hojen vid nedlägg trots att den verkar superbekväm för snabb touring. Suverän koppling och växellåda. Bra vindskydd även i mycket hög fart om man kryper ner lite. Upplevde inga som helst svagheter eller fel på hojen som kändes helt rätt för mig. Den är ju tyngre än GSX R1000, men jag är också van vid Honda CBR 1000 F som väger ungefär lika som Kawan och Kawan har ett mycket bättre chassie, så vikten är inget som helst problem om man inte ska använda hojen på bana för tävling. Med en duktig förare så är det förstås som vanligt även på bana, att en tyngre hoj med bra förare med lätthet kör ifrån en sporthoj med sämre förare.
Jompa05 skrev:2331573okej, jag tror iallafall att jag köper den till hösten. blaja snett på försäkringendet är ingenting. tack för "tipsen"
en zzr1400 kör nog ifrån det mästatack för " tipsen "
Jag är väldigt inne på att köpa hojen faktiskt
![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |