Kawasaki ZXR750

Konrad Haifa

Guest
Någon som har fräscha framgaffeldelar till en -92:a? Jag är ute efter innerdelen (nedre delen av gaffelbenet som innehåller det kromade röret) eller kompletta ben.
 

shisha

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
Då lyfter vi den här tråden, har några frågor. Är det nån som

Kan tipsa om en hylsa som passar tändstiftshålen :huvet
Vet om ett helsystem som passar?
Rensat upp bakdelen och har några erfarenheter att dela med sig av?
 

CPMS

Medlem med medel-lem
Gick med
23 Jan 2005
Ort
Långsele
Hoj
Kawasaki GPZ900R -88, KTM 950 SM -08
Hör med mcskrotarna om dom har en originaltändstiftshylsa.
 

CPMS

Medlem med medel-lem
Gick med
23 Jan 2005
Ort
Långsele
Hoj
Kawasaki GPZ900R -88, KTM 950 SM -08
Originalstiftet är ett NGK CR9E som har 16mm (5/8") sexkant så ev. kan en långhylsa från en hylsnyckelsats passa.
 

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Tannåker
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Tjena!

Är lite sugen på en sporthoj.. Men eftersom det är tokdyrt att försäkra dagens hojar kollar jag längre bak.

Mycket skruvande? Dyra delar? Enkelt att serva själv? Hur ofta behöver den servas? Är det förgasare på dessa? Vad kostar en förgasarinställning?

Går det byta frontkåpan? Det enda jag ser som är minus. Resten är en skönhet, så jävla snygg..

Tack för alla svar jag hoppas jag kommer få!:hej
 

shisha

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
Tjena!

Är lite sugen på en sporthoj.. Men eftersom det är tokdyrt att försäkra dagens hojar kollar jag längre bak.

Mycket skruvande? Dyra delar? Enkelt att serva själv? Hur ofta behöver den servas? Är det förgasare på dessa? Vad kostar en förgasarinställning?

Går det byta frontkåpan? Det enda jag ser som är minus. Resten är en skönhet, så jävla snygg..

Tack för alla svar jag hoppas jag kommer få!

Behöver inte skruvas mer med än en annan japansk hoj från tidigt 90-tal tycker jag, men se till att du köper ett bra exemplar som är väl underhållen så du inte blir tvungen att skruva det första du gör när du fått hem hojen. Speciellt nu på sommaren!

Inte speciellt dyra delar, allt beror ju på vad det är det du behöver. Är det en del som inte tillverkas längre kan det nog bli rätt saftigt. På ebay finns det rätt mycket till ZXR:en, och det läggs upp annonser nästan dagligen. Så jag skulle absolut kika där om det är något du behöver.

Rekommenderar helt klart en Haynes bok som du kan få för 200-300kr. Där står allt om hojen och det gås igenom steg för steg för olika servicemoment.

Japp det är förgasare. Skulle räkna på ett par tusen om han ska upp i bänk för att bestyckas. Synka kan du enkelt göra själv.

Byta ut frontkåpan.. Allt går med lite vilja, men då ska du antingen bygga en från scratch eller hitta en från en annan hoj och hålla på och modifiera för att den ska passa. Inget jag skulle ge mig på..
 

shisha

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
Och själv har man väntat på några delar från Kawasaki i snart fyra veckor.. less man blir! Har fan inte ens åkt nå hoj än i år och jag börjar undra om det ens blir av.
 

shisha

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
Skulle behöva ny trottel, membranet har spruckit!
 

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
karlskoga
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Schysst undertail, du får gärna återkomma med passform och hur det passar och ser ut. Tänkte skaffa en och montera under den mörka perioden....nu siktar jag på ett grönt kåpglas med originalform. Har ett touringglas på nu och det suger!!!!
 

calibran

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2012
Ort
Önnestad
Hoj
Kawasaki ZXR750 -91
någon som sitter o ruvar på ett oljetråg till en 91:a "J" ? eller vet vart man kan tänkas hitta ett till rimlig peng?
 

Tofte

Mcpilot
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Lindsdal kalmar
Hoj
Yamaha yzf750r-93 "såld",Kawasaki klx 650"såld",cbr 900rr streetfighter-92"såld", fazer 600-00 såld. gsx 750-84såld. honda vtr 1000
Tjena. Här verkar va en tråd för mig.
Har precis köpt denna hoj, zxr 750 eller zx7r efter som den är impoterad -96.zxr.jpg
 

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Borås
Hoj
hojlös
kan haka på lite igen. det nämndes i dom första inläggena ang givaren för fotstödet. råkade plocka bort den när jag byggde om kabelhärvan. kan jag låta det vara och det funkar att köra eller måste jag sätta tillbaka den/brygga med en kabel så boxen får ständig ström och tror att det är uppfällt?
 

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Borås
Hoj
hojlös
vart kan amn få tag i lite roliga ljuddämpare till dessa hojar? verkar inte finns allt för stort utbud av de iaf.
 

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
karlskoga
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Har ett vance&hines helsystem liggandes på vinden. Ett äkta supersport som du kan få köpa av mig om du vill,
det är komplett och helt.
Dofilus
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top