Zxr750
Jodå du,, det är nog en av de bättre köpen du kan göra.
0-400 meter på ca 11sek!! Min kostar 3147:- /år helförsäkring (30år och bor på landet) men den kostar inte mycket om du halvförsäkrar den inne i en stad..
Kolla så den inte är strypt om den är nyare än 91!! Det är kostsamt att ta bort det då.
Kända fel är kamkedje sträckaren. Den skramlar massor och när den börjar låta när du har växel i och drar på så kan du byta den, innan dess är det "som det ska". En ny kamsträckare får du för 620:- på Motorspeed.se, en från APE som är manuell..
Min är just nu på service för det har inte gjorts av de två förra ägarna, ca 3500mil!! och den håller än,, bombsäker maskinellt sett.. Totalt med inställning av förgasare och ventiler, Nya injektornålar från Dynojet, Ny kamsträckare, Advance kit (flyttar kammen 5grader för bättre mellanregister), nya filter till olja och Open Air till luften, ny kylare, nya skivor fram och en service översikt kostar som mest 8500:- !!!! Den är BILLIG i delar!!!
Ett helt avgassystem på skroten kostar 1800:- så även dom dyra delarna är billiga..
Kåpor får du tag på överallt och dom kostar inte heller mycket, men man kan ju kladda på lite glasfiberspackel så länge om det är sprickor i den..
TIPS: Kolla stiften, är dom kladdiga (blöta) så avstå!! Annars e det bara en inställningsgrej... Är den trimmad så få ALLA papper på det!!! Annars får du en som min, som måste in på service direkt, för det MÅSTE till en bänkning efter sånna ingrepp för att den ska gå rent... Varva ut den på 1,2,3. Ettan ska vara kort sen ska 2,3 vara jämnbördiga,, alltså inga direkta "klipp" men dock något mer effekt mellan 5500RPM upp till 9000RPM.. då går den som orginal..
Akta dig för CC ökningar, försäkringen gäller INTE ALLS då!!!
Jag tror jag fick med allt.. =)
PS: Kola om du får en i originalfärgerna Grön Vit Blå. Ligger på mellan 30-35 lappar, annars pruta ner den till ca 25papp. Min har gått 6200mil och hänger på de flesta nya maskiner, dock inte R1,, men en GSXR 750 drar inte ifrån förrän vid 200Km/h!! Min gör ca 250 nu eftersom den inte är i topptrim..
Billiga bra sidor:
http://motospeed.se/fs.asp
http://www.performancemotorcycleparts.com
Kolla bara att om du handlar från utlandet att dom skickar det som "privat" packet,, annars riskerar man MOMS!! =)
Lycka till och du! Får du tag på en hoj så kolla in resan som ska göras nästa sommar under FORUM - Resor på
www.bike.se
Matthew