Kawasaki zxr 750 -92

Ja men det är ju toppen =) behöver man ju inte tänka mer på det, hur ser du att den är ostrypt?

+ Vet någon var man kan köpa Sportfilter till kawasaki 92? köpte ett BMC till kawa 93 zxr men passar inte för 5 öre. så nu har man ett liggandes bara, ingen som behöver?

Va då, passar förgasare och kammar rätt på från ZXR750R ??

MvH

De igenmoldade hålen i dina trottlar var strypningen, begränsade lyfthöjden.

Orginal filtret räcker mer än väl som nån sa här ovan, tjänar inget iom vacumfuggar.

Jo samma motor på ZXR750R, andra förgasare, kammar och Toppar? passar rätt på din om du finner.
Finns Keihin FCR39:or här http://www.blocket.se/vi/20113582.htm?ca=5_s
Bara förgasare ger nog några hk kanske, sen klapprar dom gudomligt åxå:yoparty
Rekommenderar "Ignition Advancer" för en femhundring, men går bra att pula till själv för den händige, Det känns att det fungerar iaf:tummenupp
Sen finns det ju Dyno crap kit, sånt sitter i min, hurvida det ger nåt vet jag inte, satt på när jag köpte min men var helt åt helv... fel justerat:3freak
/ Offroad

Jo, men lycka till med letandet. De har redan utgått ur kawasortimentet så det är begagnatmarknaden som gäller för dig.

Jag har en likadan som dig som jag undrar ifall den går som den ska :rolleyes: Du o jag kan ju räjjssa nån dag. Man startar på Ängelholmsleden utanför snuthuset och så drar man bort till MAX i Hyllinge, förloraren bjuder på valfritt meal. :banana

Sånt KAN man bara inte neka till. Original mot original :tummenupp

haha ja det kan vi nog lätt göra =) :yoparty

Så då är det bara till att skaffa lite Med R grejor till hojen om man vill ha upp lite Hk!
så sportfilter ska jag skita i det? lika bra att köra orginal?

Hmmm... Synd att ni bor så satans långt bort, Hälsingborg är väl skit långt dit ju!! hade gärna varit med å rejsat lite om inte annat för att få känna lite på Mavves ZXRR och zx7:A :yoparty

Sen kanske vi hade märkt om mitt dynokit ger
nåt och tändförställaren och....:rolleyes:
/Offroad

Detta kommer ju att sluta med ett renodlat ZXR750 meeting på nån Mcdonk nånstans ju:tuttar
/ Offroad

Och det låter ju mycket trevligt.Jag är ju lätt på det! när kortet kommer i sommar, Orka övninngs köra!:mad:
Har en bild till.
Ska denna sitta på luftbuken eller är den bättre när den är av. fick med den i en plast påse, han sa att den inte hade någon funktion. men där är ju filter och allt runt om.?? :confused:

Bifogat

• Foto485.jpg
    Foto485.jpg
    98.3 KB · Visningar: 74
Och det låter ju mycket trevligt.Jag är ju lätt på det! när kortet kommer i sommar, Orka övninngs köra!:mad:
Har en bild till.
Ska denna sitta på luftbuken eller är den bättre när den är av. fick med den i en plast påse, han sa att den inte hade någon funktion. men där är ju filter och allt runt om.?? :confused:

va fick du den där till din -92

gör som jag, sluta jaga effekt på olika sätt, zxr9 motor rätt ner i chassit, funkar utmärkt, stlr är samma som 750 motorn på nia motor till 97, lite skillnad på övre infästningen på ramen, men de får man fixa genom o svarva lite. jag kör med keihin 41 er för jag har ganska hög trimmningsgrad,,,,,,ca 160-165 på baken för en 92 det duger

gör som jag, sluta jaga effekt på olika sätt, zxr9 motor rätt ner i chassit, funkar utmärkt, stlr är samma som 750 motorn på nia motor till 97, lite skillnad på övre infästningen på ramen, men de får man fixa genom o svarva lite. jag kör med keihin 41 er för jag har ganska hög trimmningsgrad,,,,,,ca 160-165 på baken för en 92 det duger

finns mer o ge med 1 jävlans inställning på fuggarna för perfekthet, nu så går dom som typ svenskt lagom

Last edited:

haha. jo det kan man också göra, men det får bli en annan vinter, Vad säger besiktnigen om en annan motor eller det syns kanske inte?

Har en bild till.

Ja du!? ska jag vara ärlig så kan jag inte minnas att det sitter nåt sånt där skumgummi på min?? Plast tratten sitter dock där!
Börjar väl bli dags för vårservice snart, får kolla då.
/ Offroad

Ja du!? ska jag vara ärlig så kan jag inte minnas att det sitter nåt sånt där skumgummi på min?? Plast tratten sitter dock där!
Börjar väl bli dags för vårservice snart, får kolla då.
/ Offroad

Ja gör det. den har ju inte suttit där innan. Har du någon sida med filter. tänkte köpa det snart. Orginal?

okok. tror jag bytar det för det är fullt med olja och något kletigt.
ser inte så friskt ut.

Det är nog filterolja i ditt filter då, den är av klistrig typ.
Är nog troligt att det är tvättbart då kanske!?

Tror jag har nån "vanlig" mc katalog på jobbet med filter i, kollar på måndag!
Annars finns det väl på tex, Touring butiken.
/Offroad

Det är nog filterolja i ditt filter då, den är av klistrig typ.
Är nog troligt att det är tvättbart då kanske!?

Tror jag har nån "vanlig" mc katalog på jobbet med filter i, kollar på måndag!
Annars finns det väl på tex, Touring butiken.
/Offroad

Det kostar 278kr på touringbutiken, är ju inte speciellt farligt. eller´vad rengör man det? med diesel eller något?
Har en fråga till vad ska man ha för olja, dom som jag känner säger tex att man inte ska köra med castrol olja etc etc och alla kör olika.
Vad har ni i era och vad rekommenderar ni.

Mvh

Last edited:
Det kostar 278kr på touringbutiken, är ju inte speciellt farligt. eller´vad rengör man det? med diesel eller något?
Har en fråga till vad ska man ha för olja, dom som jag känner säger tex att man inte ska köra med castrol olja etc etc och alla kör olika.
Vad har ni i era och vad rekommenderar ni.

Mvh

Tvätta filter kan du göra med kristallolja (Lysfotogen från macken) eller speciella rengöringsmedel (dyra) för luftfilter.
Sen lätt inoljning med filterolja, eller köp ett nytt å kör bara :yoparty

Jag kör på Biltema helsyntet MC olja och har gjort i många år.
/ Offroad

Tvätta filter kan du göra med kristallolja (Lysfotogen från macken) eller speciella rengöringsmedel (dyra) för luftfilter.
Sen lätt inoljning med filterolja, eller köp ett nytt å kör bara :yoparty

Jag kör på Biltema helsyntet MC olja och har gjort i många år.
/ Offroad

Jaså, biltema olja?
har fått för mig att biltema köper all sin motor olja från Statoil.
Har kört biltema olja i minna bilar har aldrig varit några problem.

Ska kanske köra i min också, jag är har absolut inte något emot biltema.

MvH

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...