Kawasaki ZXR-750 1994 Tändstiftsbyte ASAP!

mahlberg

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2016
Hoj
1994 Kawasaki ZXR750
Hej!

Är ny medlem här på sporthoj men även precis tagit första klivet in i MC-världen och allt vad den innebär. Har köpt mig en Kawasaki ZXR-750 från -94.

Har upptäckt att det är lite svårt att få fram information som är specifik för just min motorcykel. Behöver byta tändstift på den och göra en allmän service på den då den har stått ett tag.

Tänkte ge det ett försök och se om någon vet vad det ska vara för tändstift i den då jag sitter och ska beställa lite delar och har inte möjlighet för tillfället att skruva ur dem och kolla vad det är för beteckning på dem samt vad det skall vara för storlek på tändstiftshylsan.

MVH Mahlberg.

Enligt Google ska det vara CR9E... Och det låter bekant från den - 90 jag hade. Ett tips är att prova söka där om du letar specar. På engelska heter hojen zx7r eller zx750.

Last edited:
Tack så mycket jpe70 för snabbt svar! Klickade hem ett par CR9E nu och håller tummarna haha =)

Klicka hem en Haynes verkstadshandbok också, precis jättesvårt att vara utan.

CR9E stämmer till skillnad från -90:an som vill ha C9E. Grattis till ett bra köp, riktigt ball hoj och en blivande klassiker!

Klicka hem en Haynes verkstadshandbok också, precis jättesvårt att vara utan.

Ja, har suttit och spanat på en sådan. Känns som en billig kostnad för att få behålla håret och vettet. Har alltid köpt en sådan i samband vid bilköp. Jobbar som bussmekaniker till vardags så har inte tummen mitt i handen men dock var det nästan 10 år sen man mekade med förgasarmotorer :lol

CR9E stämmer till skillnad från -90:an som vill ha C9E. Grattis till ett bra köp, riktigt ball hoj och en blivande klassiker!

Bra, då slipper jag krångla med att skicka tillbaka dem ifall om det var fel hehe :banana Tack så mycket! Gillar den starkt det lilla jag har hunnit köra den, tråkigt bara att den dog och fick beställa hem lite delar så som ny tändspole + kabel då någon klåpare hade lagat den gamla med eltejp :dummer Hoppas på snabb leverans av delarna nu så att man kan få ut och blåsa på lite :lol

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing