Kawasaki ZXR 12 S turbo

Barrkis

reparatör
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
Suzuki gsx 1100 EF, Suzuki GT 750
Hej på er ! har läst igenom en del frågor på detta forum ang turbobyggen
kul läsning och som många andra funderar jag själv på att bygga till min maskin och många frågor har man. Vad ska jag ha för aggregat (storlek) ? den ska endast köras på gata en 170-180 vore lagom :) har pratat med några som håller på och enligt dom ska det va rätt lätt att sätta turbo på zrx 12 an. Det som jag fundera lite på är ett rör som ska trycksätta flotörhusena som ska va i en viss diameter och rätt längd ? har även kollat lite på amerikanska forum där hänger man på elektrisk soppapump vilket jag inte hört talas om här i sverige så hur ska det vara ? skulle de va nån som har ett kitt är jag intresserad :tummenupp

Många använder ett mitsubishiaggregat, TD04 sitter på många volvobilar. Finns med olika storlekar på både avgashus och kompressor.

Turbo= elektrisk soppapump, läs lite mer noga så ser du att det är det som gäller.

Röret du tänker på kallas pitotrör, leta runt lite så hittar du det också.

:tummenupp

ps, roligare att bygga själv istället för att köpa färdigt:yoparty

Kul att fler skaffar stressfläktbyggarintresse (långt ord). Här har du lite läsning från en länken ang just turbokonvertering http://www.gixxer.se/viewtopic.php?t=520 det är "Lahi" som skrivit. Ganska basic men som man kan ta insperation ifrån till vilket förgasar-vrålåk man än bygger på. :)

Och bygga själv is the grej om man inte enbart ska skryta för the tjej, utan för alla glidiga korvkiosk stekare också :yoparty :D

Och en sak till, MYCKET bilder tycks om :banana :tuttar

Och bygga själv is the grej om man inte enbart ska skryta för the tjej, utan för alla glidiga korvkiosk stekare också :yoparty :D[/CENTER]

Man vill ju helst ha så mycket körtid som helst så det är faktiskt förståeligt med ett färdigt kit. Enda anledningen till att jag skulle bygga eget är pga kostnadsskäl, brukar bli billigare om man vet vad man gör :)

Man vill ju helst ha så mycket körtid som helst så det är faktiskt förståeligt med ett färdigt kit. Enda anledningen till att jag skulle bygga eget är pga kostnadsskäl, brukar bli billigare om man vet vad man gör :)

Jo känner man att bygget dröjer ut och man inte vill gå miste om en härlig sommar så är självklart är ett färdigt kit ett bra alternativ. Eller om man kan stå ut en sommar till utan turbo finns ju alternativet att spara en del från nu fram till hösten o snickra ihop nått då, eftersom man får mer tid tills nästa vår som kmr :)

Jag försöker turbokonvertera min hoj.

Jag ser ut såhär: :va:huvet:brinnerup:död mest hela tiden. Vi kan ju hjälpas åt. :)

du jag gillar bakdelen på bilden :krama har sökt hur mycket som helst på internet för att hitta någon i svearike som har ett färdigt turbokit till denna hoj men det är inte lätt USAdär finns det men va fan kan jag ínte få gynna nån firma i detta land :huvet

turbo kit

du jag gillar bakdelen på bilden :krama har sökt hur mycket som helst på internet för att hitta någon i svearike som har ett färdigt turbokit till denna hoj men det är inte lätt USAdär finns det men va fan kan jag ínte få gynna nån firma i detta land :huvet

:va:yopartymc express :yoparty:yoparty marklund han har kit till 12 an.:yoparty:va på min gammla 12 satt ett från hans kit ca, 300 hk på driven :va gick mycket bra:D laddade 0.9 :tummenupp:va

Back